Gigant-räser kommer skeppad....
Bestämde mig i slutet på januari att göra slag i saken och äntligen, efter 2501 års tvekan & funderingar, slå till på en ny räser. Valet föll tillslut på en Giant från S-TEC in der Deutschland. En TCR Advanced i size Medium. Tog väl cirkus 4 veckor efter jag skickat ordern tills att den dök upp, allt gick smidigt tyckte jag nog, och Henning skötte sig helt OK. Dock kan det ju vara lite svårt att klämma ur han viss information, men sett till det stora hela tyckte jag som sagt att de skötte sig bra. Allt förutom längden på styrstammen (1cm för lång...menmen) följde min mycket detaljerade spec.
Spec som följer:
Giant TCR Advanced ISP 06
SRAM Force
Ritchey 4 Axis styrstam
Ritchey WCS styre
Fulcrum Racing 1 hjul
Schwalbe Ultremo däck
Selle SLR sadel
Look Keo Carbon pedaler
Har inte 100% koll på vikten (då jag vägde på en ganska oexakt våg innan pedaler + flaskhållare kom på plats, men då låg den på runt 6.7KG), men det bör vara runt 7KG med pedaler + 2 halvtunga flaskställ. Skall väga den lite mer exakt framöver. Tilläggas skall också att integrerade sadelstolpen skall kapas innan användning, plust att en liten Sigma cykeldator skall installeras (sen självfallet lite små-fix som att skruva fast sakerna "lite bättre". Pedalerna sitter exempelvis inte ens i närheten av att vara fast...).
Blandad bildkompott:
Då det var större chans att någon av mina kära föräldrar var hemma så tyckte jag det var lika bra att skeppa dit den istället för hem till mig.
Väl på plats uppe hos mig och hopplockad.
Lite mysko ljus på den här bilden (lite för tydlig blixt). Sen ser styret ut att peka helt åt helvete neråt här av någon anledning...
Bild framifrån...
Närbild på trevliga vevpartiet.
Skum vinkel. Och opassande elkablage på golvet. :)
Kan ju säga att jag längtar en hel del efter sopade vägbanor nu...
Spec som följer:
Giant TCR Advanced ISP 06
SRAM Force
Ritchey 4 Axis styrstam
Ritchey WCS styre
Fulcrum Racing 1 hjul
Schwalbe Ultremo däck
Selle SLR sadel
Look Keo Carbon pedaler
Har inte 100% koll på vikten (då jag vägde på en ganska oexakt våg innan pedaler + flaskhållare kom på plats, men då låg den på runt 6.7KG), men det bör vara runt 7KG med pedaler + 2 halvtunga flaskställ. Skall väga den lite mer exakt framöver. Tilläggas skall också att integrerade sadelstolpen skall kapas innan användning, plust att en liten Sigma cykeldator skall installeras (sen självfallet lite små-fix som att skruva fast sakerna "lite bättre". Pedalerna sitter exempelvis inte ens i närheten av att vara fast...).
Blandad bildkompott:
Då det var större chans att någon av mina kära föräldrar var hemma så tyckte jag det var lika bra att skeppa dit den istället för hem till mig.
Väl på plats uppe hos mig och hopplockad.
Lite mysko ljus på den här bilden (lite för tydlig blixt). Sen ser styret ut att peka helt åt helvete neråt här av någon anledning...
Bild framifrån...
Närbild på trevliga vevpartiet.
Skum vinkel. Och opassande elkablage på golvet. :)
Kan ju säga att jag längtar en hel del efter sopade vägbanor nu...