Ginger Spice Gbg - karta?

Mats_K

Ny medlem
Tänkte prova att köra Ginger Spice i Änggården, Gbg. Har hittat gpx-filen och laddat över den till mobilen. Dock lite krångligt att hala upp mobilen varje gång stigen grenar sig. Blir liksom inget flyt. Ingen som har förslag på något som kan skrivas ut och förvaras i bakfickan? Tex den där orienteringskartan man sett på några foton? ;-)

Eller finns den på openstreetmap? Stigoteket och googlemaps vet jag, men de ger inte så bra vägledning i skogen eftersom man inte ser anslutande stigar.

Tacksam för svar!

/Mats

Skulle vara mycket trevligt med den guidning naturligtvis, men jag misstänker att den inte skulle hjälpa mig att hitta nästa gång. Har precis slutat använda GPS för att hitta tillbaka till dina stigar Peter;-)

Lite osäkert när jag åker, förmodligen söndag eftermiddag, och jag kör nog på spåret från Mölndalshållet.

/Mats

Jag hittade runt med min androidtelefon + 'maps' + ginger spice gpx-fil som överlagrat skikt, men det tog sin tid. Får köra igen nästa helg, medans jag minns alla vägval. Gjorde en go OTB i en bäck, och låg fastlåst under cykeln medans vattnet strilade in i kläderna sådär gottigt som det bara är på hösten. (Visade sig på väg hem att jag glömt sänka sadeln.) Kände mig fräsch på slutet och började hoppa från stenar, naturligtvis med årets första punka som följd.

Nästa helg hoppas jag fått ordning på min AM, då försöker vi igen...

/Mats

Finns så mycket bra stigar i Änggården att man inte behöver köra en och samma runda. Försök hitta så mycket stigar som möjligt och sedan kombinera det ni känner för. Tror aldrig jag kört samma runda två gånger i Änggården..

De bra stigarna finns utmärkta på Openstreetmap, kombinera detta med en orienteringskarta och ni har oändligt många kombinationer.

http://www.openstreetmap.org/

Tillbaka
Topp