Giro d´Italia 2009!

Giro d´Italia 2009!
En rätt läcker bild:
DSC05137.JPG ht=544

Giro d´Italia 2009!
Sanslöst vad han ser stark ut!

Lite efter i spurten, men fram dit såg han ju fullständigt oberörd ut. Kan bli hur kul som helst om han får fria händer i någon etapp framöver.

Giro d´Italia 2009!
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> rosa..

Ja, det här var stort, ser ut som det är Obama som står till vänster och applåderar!

Giro d´Italia 2009!
MTBiker skrev:
> Kan bli riktigt häftigt imorgon. Jag undar hur
> Team Columbia resonerar nu, tanken var ju inte att
> satsa på totalen utan att låta Gotland villa
> inför touren.

Skit Touen, Girot som är störst!

Giro d´Italia 2009!
Helt otroligt!

Vad är det för etapp imorgon? Har han någon chans att försvara tröjan några dagar?
Om inte, då får man väl skolka från jobbet imorgon och kika på Eurosport! Det kan ju bli 30 år till nästa svenska Maglia Rosa... Bäst att njuta!

/Fredrik

Giro d´Italia 2009!
Lövkvist ser ju hur stark ut som helst så han kan nog hänga med. Vi får hoppas på att en utbrytning håller och snor åt sig bonussekunderna. Annars lär Di Luca ta över tröjjan.

Giro d´Italia 2009!
bonbon skrev:
> Jag kollade på RAI, de följde hur det gick för
> Vacchi rätt dåligt. Nån som kan fylla i?

För Vacchi gick det bra som vanligt :o)

Giro d´Italia 2009!
Lär inte bli någon utbrytning med Di Luca imorrn. Tror LPR Brakes - Farnere Vini och Team Columbia - High Road lär ha grym koll på varandra nu

Giro d´Italia 2009!
Missade hela baletten. Sitter iaf med gåshud efter att läst inläggen! I morgon är det jag som flexar ut och flaxar hem till soffan till kl 15. Det hade jag iofs planerat ändå. Klart de ska försöka försvara tröjan! Annars skriver jag fan klago-sms nånstans.

Giro d´Italia 2009!
cerro skrev:
> Lär inte bli någon utbrytning med Di Luca
> imorrn. Tror LPR Brakes - Farnere Vini och Team
> Columbia - High Road lär ha grym koll på
> varandra nu

Om detta nu var ett svar på mitt inlägg tänkte jag snarare att jag hoppas att Soler och några andra kamikaze-män håller undan så det inte blir några bonussekunder kvar för Di Luca.

Giro d´Italia 2009!
Aftonbladet rider på vågen..

Vilket cykellopp är störst?
Ställningen just nu:
Giro d'Italia (50.0 %)
Tour de France (50.0 %)

Totalt har 2 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-05-12 18:48

(Jag röstade Touren så klart)

Giro d´Italia 2009!
Det här är ju helt makalöst. Han såg så jäkla stark ut när det var fem km kvar och han bara plockade in Solers utbrytning. Men jag vågade ändå inte hoppas. Men tji fick jag. Han överbevisade mig.

Det här är så stort. Fy fan vad häftigt med Lövkvist i rosa. Magiskt.

Giro d´Italia 2009!
Pigmachine skrev:
> Jag röstade på Girot! Touren är inte lika
> underhållande att kolla på imho.

Bra gjort. Håller med dig.

Giro d´Italia 2009!
Satt på jobbet o lyckades inte få igång någon streaming av varken ljud eller video så jag fick nöja mig med textuppdatering på velonews, men shit vad spännande det var ändå! Satt kvar på jobbet i 45 min o bara glodde på skärmen o väntade på uppdaterigar. När äntligen raden att lövkvist var nya totalledaren hoppade jag högt och hojtade glatt. Chefen i rummet bredvid stack ut huvudet o undrade vad som stod på ;) Så himla kul!!!

Giro d´Italia 2009!
Morgondagens etapp är ju ruskigt grym. Sista backen på 25km och typ 1500 höjdmeter kommer att generera avstånd. Tycker även det var kul att se Kessiakoff så bra med.

Ang Vacchi så var han kung som vanligt! Han hade tippad Di Luca som segrare idag.

Imorgon blir det till att cykla raka vägen hem och titta på GDI

Giro d´Italia 2009!
Fy fan vad härligt. Jag har etappen bandad och tänkte kolla på den när familjen somnat. Det blir en bra nattsaga för skitgubben Mollo.

Giro d´Italia 2009!
Ojoj, det hade varit obetalbart att höra Vacchi och Adamson. Han höra såpass mycekt innan jag själv drog ut på 8 mil, Robert säga nåt kul: "det är tur att jordskorpan skrynklade ihop sig, så vi fick massa trevliga backar i alperna" (eller nåt sånt).

Giro d´Italia 2009!
Snacka om att cykling är på uppgång i sverige när till och med Aftonbladet skriver om det.

Simon Banks krönika var riktigt bra. Jag mailade honom och tackade.
/J

Giro d´Italia 2009!
Visst sköter sig Armstrong bra. Jag tror dock di Luca kniper tröjan i dag, tyvärr. Det vore kul att se den någon dag till på en Gotlänning :)

Giro d´Italia 2009!
Jag tror också Di Luca sliter av Gotland tröjan. Men hoppas han fajtas, kommer blir studs i soffan då!

Armstrong kommer tappa ännu mer i dag. Det vill Di Luca ska ske, så det kommer bli åka av.

Tillbaka
Topp