Giro d´Italia 2009!

Giro d´Italia 2009!
"17:15 Average speed of the race: 41,567 Km/h."

Edit: Okej, pinsamt. Det var ju gårdagens etapp. Hastigheten i dag verkar vara protest mot att banan/loppet är så tekniskt svårt i år.

Senast redigerad av en moderator:
Giro d´Italia 2009!
Vem vill sitta inne en vacker vårdag och titta på andra som kör bil. Jag har precis varit ute och cyklat i två timmar och sett en massa bilar som åker omkring. Jag är ganska trött på det.

Mollo, kan inte du hoja förbi med lite pulver och gel?

Giro d´Italia 2009!
Men shiit.. extremt dåligt tycker jag! Är detta en posttraumatisk reaktion på olyckan häromdagen!? mesigt som fasen alltså.. stänger av tv´n i vredesmod
Detta är nästan som att "göra en Christian" i robinson haha

Giro d´Italia 2009!
Ja, detta är ju bara för trist. Och i morgon är det vilodag....så ingen vettig cykel på tv förren på tisdag. Säger som tillman

T-O-M-T-A-R

Giro d´Italia 2009!
Det måste vara alla målade övergångsställen och andra vita streck som gör det vanskligt, de kan bli snorhala vid regn... fast nu är det iofs snustorrt, men ändå. Äh, fjantigt!

Giro d´Italia 2009!
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är cyklisterna som tar riskerna, inte vi som
> sitter i sofforna. Då tycker jag att man får
> respektera deras beslut.

Visst, jag köper till viss del det resonemanget, men jag kan inte förstå att denna bana skulle vara farligare än utförsbackarna i bergen. Det känns som en lite underlig avvägning.

Edit: stafninget

Senast redigerad av en moderator:
Giro d´Italia 2009!
Det ser ut att vara jättetrångt, jättedåligt underlag, jättevassa objekt längs sidorna.
Det ser med andra ord jättefarligt ut.

Misstänker även att de är så himla manliga (läs dålig simultanförmåga) att de inte kan cykla och svänga samtidigt.

Giro d´Italia 2009!
saltgurkan skrev:
> Det måste vara alla målade övergångsställen
> och andra vita streck som gör det vanskligt, de
> kan bli snorhala vid regn... fast nu är det iofs
> snustorrt, men ändå. Äh, fjantigt!

Om man cyklar över många sådana i snabb fart kan man få epileptiska anfall.

Giro d´Italia 2009!
Verkar vara många team/cyklister som tycker det är en löjlig protest. Det farliga blir väl när det blir sådana här stora klungor, någon krokar i någon annan - vurpa och kedjereaktion.
Nä det här var ingen jätte rolig sändning, tur att det blir lite superbike-supersport efter dagens etapp .. Heja Stiggy motorsport.

Giro d´Italia 2009!
Måste säga att det är dåligt av cyklisterna att inte bjuda publiken/fansen, som betalar deras lön, på en show. Jag kan förstå att ett varvlopp i en stad inte passar bra på ett etapplopp, men detta måste de vetat ganska länge. Dåligt att göra sin röst hörd på själva tävlingsdagen.

Jag läste lite om bakgrunden till varvloppet i Milano, kunde de inte gett dem ett tempolopp då!!?

Giro d´Italia 2009!
Missade hela dagens etapp. den första i årets upplaga. Men av läsningen ovan verkar jag inte gått miste om ngt.

Jag hoppas på en kul etapp på tisdag utan protester.

Giro d´Italia 2009!
HAde långtråkigt och flippade fram och tillbaka mellan Girot på eurosport och världscup i DH på eurosport 2, självklart var det så tajmat och Stewe Peat körde samtidigt som Girot hade målgång... Visst gick det segt i Milano men snittfarten blev närmare 39km/h iaf :-/ T

Giro d´Italia 2009!
Ville skrev:
> Det är väll vilodag idag..avrför ska där avra
> giro?!

För att det står det. Repris av etapp 9, men i alla fall.

Girot.jpg ht=691

Giro d´Italia 2009!
Ville skrev:
> Var det itne den som blidde ett fjasko:)

vad bidde fjasko?

Eurosport player, Giro d´Italia, eller bara etapp 9?

Giro d´Italia 2009!
jansson99 skrev:

>
> Eurosport player, Giro d´Italia, eller bara etapp
> 9?

JA!

Giro d´Italia 2009!
Vic skrev:
> Kom in i matchen Jocke!

Kan inte! Jag har ett viktigt liv att ta hand om vid sidan av cyklingen....

Giro d´Italia 2009!
Dom protesterade ju bara för att snika till sig lite vila och återhämta ännu lite mera krafter inför morgondagens kungaetapp. Tror att Di Luca börjar bli spak!

Giro d´Italia 2009!
Dagens etapp var långsam, men den var så farlig så jag såsade runt. Apoteket-Diskbänken-Byta Blöja. Framför allt sista var jättefarligt. Så jag gjorde det extra långsamt, men i slutet glömde jag hur farligt det var så jag gjorde det jättesnabbt och det gick bra det också.

Giro d´Italia 2009!
Jag har fortfarande feber. Grisflunsa eller något... Lär bli inne imorgon

Är nästa etapp något att ha?
Kommer Team Columbia hjälpa Gotland om han hittar på några dumheter?

Tillbaka
Topp