Giro d´Italia 2009!

Giro d´Italia 2009!
schture skrev:
-------------------------------------------------------
> Undrar vem som ska vara programledare?

Arne Hegerfors kanske?

Giro d´Italia 2009!
Lance twittrar om dagens etapp:

"Mornin'. Strange day to. 80k (50mile) stage. Finishing on Blockhaus (hard!). Results will be odd based on short stage and post rest day."

Giro d´Italia 2009!
Jobbigt om man är gammal med lång startsträcka. Har man uppnått randonörålder kommer väl benen igång först efter en 20 mil sådär. Håller med Lance om att man inte kan vila sig i form heller. Bort med vilodagarna!

Giro d´Italia 2009!
Någon som vet om ljudet från italienska rai streamas någonstans? De länkar som finns på myp2p är värdelösa, man sparkas ut efter ngn minut.

Giro d´Italia 2009!
Synd bara att man måste andvända M$ för att kunna se det. Ibland undrar man vad folk har emot teknik som funkar på alla plattformar...jaja, nu ska jag starta windows och sluta gnälla, tack för länken!

Nog för att Vacchi är bra, men Rai:s kommentatorer är några strån vassare!

Senast redigerad av en moderator:
Giro d´Italia 2009!
marran skrev:
> Synd bara att man måste andvända M$ för att
> kunna se det. Ibland undrar man vad folk har emot
> teknik som funkar på alla plattformar...jaja, nu
> ska jag starta windows och sluta gnälla, tack
> för länken!
>

Men det står att Silverligth skall fungera på M$, MacOs och till Linux finns Moonlight, har du provat de andra?

Giro d´Italia 2009!
Vilken bula jag fick när Lance försökte köra ikapp Pelizotti, lovande för TdF! Och Di Luca, vilken underbar cyclist, riktigt kul att se... Fredagsetappen blir spännande, hoppas Di Luca tar Menchov där.

Giro d´Italia 2009!
kul att liquigas fick till det ordentligt idag, de har ju försökt rätt så mycket! =D
undrar om menchov kroknade eller bara fick fel på växeln, han höll på och fipplade rätt mycket med reglaget.

Giro d´Italia 2009!
Det såg ut som hans ben bara dog. Det var ju inget driv alls. Hade det varit växelproblem kunde han väl ha ställt sig upp och åtminstone försökt att köra, istället för att sittande knappt ta sig i mål.

Giro d´Italia 2009!
Lances kommentar från Twitter:

"Stage 17 complete. Short, fast, and tough! Got a little antsy and went early after Pellizoti (who won) but didn't have the legs to catch him"

"But I feel my condition is improving ok considering I drank beer for 4 years, crashed hard last month, and am an old dog. Onward."

Giro d´Italia 2009!
Vilken hjulsugare han är den där Menchov:)

Kul etapp idag, Armstrong såg bra ut ett tag och Basso verkade komma igen lite på slutet. Vad hände med Sastre? Han såg också stark ut ett tag men verkade segna till på slutet.

Giro d´Italia 2009!
Daner skrev:
> Lances kommentar från Twitter:
>
> "Stage 17 complete. Short, fast, and tough! Got a
> little antsy and went early after Pellizoti (who
> won) but didn't have the legs to catch him"
>
> "But I feel my condition is improving ok
> considering I drank beer for 4 years, crashed hard
> last month, and am an old dog. Onward."

Han skrev samma sak på facebook. Tdf kan bli riktigt spännande. Go Lance!

Giro d´Italia 2009!
Det var en kul etapp idag, det är något speciellt med klättringar tycker jag. Sen fick man ju också se Lance "blick" igen, han kan bli stark på TdF den rackarn ;-)

Giro d´Italia 2009!
marran skrev:
> Tack för tipset, ska kolla upp moonlight.
Kan tankas ned här
http://www.go-mono.com/moonlight/ som ett Firefox tillägg.

Sen är det bara att surfa in på http://www.direttagiro.rai.it/ och tanka ned codecs.
Sen funkade det för mig i Ubuntu 8.10 i alla fall! :-)

Liten instruktion http://blog.bodhizazen.net/linux/how-to-moonlight/

Rätt bra etapp idag, såg hela loppet, nån fördel ska man väl ha när man är sjuk..

Anders

Giro d´Italia 2009!
sjooons skrev:
> Menchov eller Mensjov? (Gazzetta vs DN)

Lär lita på italiernarna där. Såg mentjov tidigare i dn (tror jag att det var)...

Giro d´Italia 2009!
Det beror enbart på hur man väljer att tolka de kyrilliska tecknen. På engelska (och tydligen italienska) blir Меньшов Menchov (även om wikipedia anser att det borde vara Menshov). På svenska har jag sett både Mensjov och Mentjov.

Giro d´Italia 2009!
Både menchov och mentjov är rätt och båda är fel. Finns som jag förstått det en bokstav för tj-ljudet som översätts olika för att bli fornetiskt korrekt på olika språk. Ch på engelska är tj på svenska. sj känns konstigt men jag vet ingenting om det här egentligen.

Edit: tidigare talare hade bättre koll, men jag var inne på rätt spår iaf.

Giro d´Italia 2009!
bigmollo skrev:
> Lance blir nog riktigt farlig till touren.
> /J

+1, blicken, hög kadens uppför, och framför allt han verkar vara hungrig.

Menchov verkar vara en riktig pokerface eller sen han bara dog där uppe, trodde att han kör ifrån Di Luca i slutet, han såg helt fräsch ut hela klättringen.

Giro d´Italia 2009!
Men har du sett håret på 'zotti killen? Klart onaturligt. Måste vara dopad.

Little Stereo skrev:
> Dom kanske skulle ha kört för Perlizotti från
> början istället för "en gång dopad, alltid
> dopad" Basso... :-/ T

Giro d´Italia 2009!
Vad tror ni om dagens platta etapp? Blir det möjligtvis en utbrytning som håller eller kommer Quick Step att hjälpa Alan Davis till en etappseger i en spurt.

Giro d´Italia 2009!
Sungam skrev:
> Otroligt imponerande av Menchov!
> Tråkig fråga, men har han någonsin varit
> avstängd pga doping?

Nej.

Giro d´Italia 2009!
JT skrev:
> Sungam skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Otroligt imponerande av Menchov!
> > Tråkig fråga, men har han någonsin varit
> > avstängd pga doping?
>
> Nej.

Härligt, då är han min nya idol.
Idag när jag cyklar hem är jag Menchov...

Giro d´Italia 2009!
Laagrrluv skrev:
> Både menchov och mentjov är rätt och båda är
> fel. Finns som jag förstått det en bokstav för
> tj-ljudet som översätts olika för att bli
> fornetiskt korrekt på olika språk. Ch på
> engelska är tj på svenska. sj känns konstigt
> men jag vet ingenting om det här egentligen.
>
> Edit: tidigare talare hade bättre koll, men jag
> var inne på rätt spår iaf.

Vi kan väl enas om att skriva Меньшов i fortsättningen.

Varför anställer stallen gamla dopare? Om vi antar att dopingen gjorde dem 10% bättre så betyder det ju att de kommer vara som vilka flaskhämtare som helst i klungan när de kommer tillbaka. Om de däremot kommer tillbaka och är lika bra som innan hade antingen dopingen ingen effekt eller så är de fortfarande dopade.

Giro d´Italia 2009!
Veloce skrev:
> Varför anställer stallen gamla dopare? Om vi
> antar att dopingen gjorde dem 10% bättre så
> betyder det ju att de kommer vara som vilka
> flaskhämtare som helst i klungan när de kommer
> tillbaka. Om de däremot kommer tillbaka och är
> lika bra som innan hade antingen dopingen ingen
> effekt eller så är de fortfarande dopade.

Eller oxå är färre dopade (till tänderna) nu och då är det likt förbannat de före detta dopade som är de starkaste.

Giro d´Italia 2009!
Patrick E skrev:
> Vad tror ni om dagens platta etapp? Blir det
> möjligtvis en utbrytning som håller eller kommer
> Quick Step att hjälpa Alan Davis till en
> etappseger i en spurt.

Det vore kul om en lång utbrytning höll. Jag hoppas att Ljungblad går med isf, vore tufft att se hans svencka tröja i täten!

Giro d´Italia 2009!
Om det är så att det skulle finnas dopingpreparat nu som vi inte vet något om så kan de väl i alla fall inte ha samma effekt som de gamla hade eller? Det är väl ingen som varit övermänsklig på samma sätt som tex sella förra året.

Giro d´Italia 2009!
Eller Ricco.

Min tanke var bara att man borde vara lite sämre som odopad än som dopad. Det borde visa sig i tävling då jag inte tror att skillnaderna i kapacitet mellan proffsen är särskilt stor. Säg att Ricco kan prestera på en viss nivå som dopad så borde hans prestation som odopad vara något sämre. Detsamma gäller för alla individer. För proffskollektivet ser det ju annorlunda ut eftersom kollektivet inte kan dopa sig.

Giro d´Italia 2009!
Bernhard "Shrek" Kohl har talat ut i media. Han säger bl.a att om det fanns ett test som kunde påvisa förekomsten av tillväxthormoner under en måndad efter intag, som dessutom hemlighölls tills det var klart, skulle det inte finnas många toppidrottare kvar. Han säger sig själv ha sprutat på morgonen och blivit kontrollerade ett par timmar senare utan att bli avslöjad. Av 200 kontroller slank 198 igenom. Han säger själv att minst 100 av dessa borde ha avslöjat honom.

Han säger också att UCI's blodpass, 1 1/2 år med 1a värde, hjälpt honom att få sitt superavtal med Silence Lotto, "han gör det bra för de vet att man inte kan bli 3a på TdF på vatten och bröd utan den medicinska aspekten måste också passa.

Han är också förvånad att man inte kollar mängden röda blodkroppar inom friidrott och simmning, cylkister är ändå de hårdast kontrollerade.

Giro d´Italia 2009!
Jepp, "Bigmollo på Södertörn", "Bigmollo i Roslagen" och "Bigmollo - Mälarn Runt". Det kommer fler titlar till hösten ;-)

Bang skrev:
> Finns det något cykelspel till PS3 man kan värma
> upp med innan dagens sändning :)

Giro d´Italia 2009!
schture skrev:
> "han gör det bra
> för de vet att man inte kan bli 3a på TdF på
> vatten och bröd utan den medicinska aspekten
> måste också passa.

Men det är bara genom att plocka de dopade en efter en och sedan tänka på att de inte ska kunna prestera på samma nivå som tidigare som vi kan stävja fortsatt bruk. Om Sella och Ricco kommer tillbaka och upprepar sina bravader från förra året så är det berättigat att tro på ett fortsatt bruk. Kommer de tillbaka och presterar sämre är de säkert rena.

Giro d´Italia 2009!
schture skrev:
> Jepp, "Bigmollo på Södertörn", "Bigmollo i
> Roslagen" och "Bigmollo - Mälarn Runt". Det
> kommer fler titlar till hösten ;-)
>
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Finns det något cykelspel till PS3 man kan
> värma
> > upp med innan dagens sändning :)

WoW! Är han även med i det nya UFC-spelet??? :)

Vilka e det som har Rovalhjulen???

Tillbaka
Topp