Giro d'Italia 2011 - kommentarer

Pastis

Aktiv medlem
På lördag är det dags för en av årets höjdpunkter, Giro d'Italia 2011! http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2011/en/index.shtml?lang=en

Äntligen har Sky uppdaterad sin sajt med en inför ( http://www.teamsky.com/article/0,27290,21147_6904562,00.html ) och Löfkvist leder som vi redan visste laget. Men är det starkt nog? Vem får han hjälp av i de tunga stigningarna?

Sky säger så här: "He will be ably supported in the mountains by Michael Barry, Kjell Carlström, Dario Cioni, Lars-Petter Nordhaug and Morris Possoni, while Peter Kennaugh will help lead out Davide Appollonio and Russell Downing in the sprints. "

Startlistan om ännu inte 100 procentig: http://www.gazzetta.it/Ciclismo/21-04-2011/lista-iscritti-giro-d-italia-80924758696.shtml

Senast ändrad:
toshiba skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vore bra om det inte hängde av löfkvist på
> lagtempot denna gång...

Vilket superantiklimax och nybörjarfel det var. Hoppas verkligen de håller ihop laget i år.

Lövkvist behöver bara vara bästa ej tidigare dopade cyklist, Dopador inkluderat. Så räknar jag Lövkvist som vinnare. För mig tävlar gamla dopingssyndare som Basso mfl i en knatteliga för sig.

toshiba skrev:
> Det vore bra om det inte hängde av löfkvist på
> lagtempot denna gång...

Exakt, Sky har varit en besvikelse så här långt, men jag hoppas det vänder.

Om Di Luca så mycket som visar sig det minsta på G och sprätter och har sig med sin självgoda stjärnstatus så...
... kom inte på någon vettig reaktion.

Girot är min favorit bland de stora loppen men problemet i år är att så många av de tänkbara toppnamnen har haft fingrarna i kakburken.

Heja Löfkvist, heja Nibali, Heja Pinotti, Heja Sastre!

Edit. Stavfel

Senast ändrad:
Vilken startordning har lagen idag? Är det omvänd ordning så att lagen med högst nummer startar först? I så fall startar Sky tidigt som fjärde lag precis efter Garmin...

Nån som har en bra livefeedlänk?

Edit: Hittade hos Öijer. Borde lära mig att kolla där först :-)

Senast ändrad:
Som väntat var inte Sky 100 procent på topp, men Löfkvist är "bara" 14 sekunder Nibali så det blir godkänt. HTC som vann har väl ingen för sammandraget?

Pastis skrev:
> Som väntat var inte Sky 100 procent på topp, men
> Löfkvist är "bara" 14 sekunder Nibali så det
> blir godkänt. HTC som vann har väl ingen för
> sammandraget?

Pinotti borde kunna klara topp 10.

Kan nån förklara för mig varför en kille i Katiosha körde lagtempo på linjecykel? Och dessutom med tempostrut. Stilpolisen säger ju nej och avhängd blev han ju dessutom.

gille skrev:
> Kan nån förklara för mig varför en kille i
> Katiosha körde lagtempo på linjecykel? Och
> dessutom med tempostrut. Stilpolisen säger ju nej
> och avhängd blev han ju dessutom.

Han startade med tempocykel, fick mekaniska problem, bytte cykel och blev avhängd.

Håller med. Det där var väl fan inget o lipa för. Då var ju Marianne Vos instängning av Emma Johansson på VM mycket värre.

Cav:

"Phew, calmed down now. I'm always disqualified for every little move, but this is not Petacchi's fault. It's the fault of the jury or teams who have a prejudice against me. So I'm sorry to Pettachi for taking my frustration out on him. What happened today is sprinting and that's why I love it. Its about tactics aswell as power. Lets bring back oldschool sprinting! Congrats to a great champion today."

Tillbaka
Topp