Giro d'Italia 2013 - tråden

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> Armstrongklass på den utklassningen.

Ullrichklass på den genomklappningen?

Lingon skrev:
> Vilket oskick av Fabio Duarte Arevalo att spy ner hela vägen 150m före mål.
>
>
SigImage.php

Finns det ett stravapris för spyor?

Och det ser rätt illa ut för lördagens etapp också. -3 grader och snöfall på Giau lär nog innebära vissa ändringar. Undrar om det blir s.a. de kör i dalen förbi Bolzano, Bressanone och Brunico sen upp mot Tre Cime Lavaredo?

[gnäll] esp får fan skärpa sig! Tisdagens etapp repris inspelad, 60min tot. Jag fick först spola förbi ca 4min reklam för att sen få se de sista 30km. Alltså ca 20min cykel och sedan tennis. Hur svårt ska det vara?
Onsdagens etapp inspelad, 75min, 12min reklam varav ett 6min inslag om tour d Azerbajdzjan .
Varför betalar jag extra för detta? Borde skaffa esplayer ist och byta bort esp mot någon bbc kanal med oändligt mycket Jeremy Clarksson [/gnäll]

Ingen etapp idag =(

@giroditalia
"Due to adverse weather conditions and, in particular, snow on the stage route in its entirety, stage 19 has been cancelled. #giro"

Den från början förkortade 19:e etappen i Giro d'Italia ställdes in helt på fredagen på grund av dåligt väder.

Jahaja.

Tvåa på bollen.

Senast ändrad:
JT skrev:
> Varför skulle det vara synd om Vini Fantini? Dom
> chansade, torskade och får skylla sig själva.

+1, om lagen slutade ge ut andra chanser till hoger och vanster tror jag inte att det skulle bli fler dopningsfall.

Jag är övertygad om att man bland lagen och cyklisterna emellan har mycket mer koll på vilka som dopar sig eller inte än vad man förmedlar utåt. Inom lagen har man järnkoll på hur träningen utvecklar sig under säsong och hur effektsiffror förändrar sig. Man vet hur detta ändrar sig för cyklister som dopar sig.
Så nog tusan visste Vini Fantini vad dom gav sig in på när dom anställde Danilo DiLuca.

sjooons skrev:
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varför skulle det vara synd om Vini Fantini?
> Dom
> > chansade, torskade och får skylla sig själva.
>
>
> +1, om lagen slutade ge ut andra chanser till
> hoger och vanster tror jag inte att det skul

+1 och vilket stall blir först med det?

Totteman skrev:
> +1 och vilket stall blir först med det?

Sky låtsas iaf som att dom gör det.

Om nu Kessiakoff varit sjuk och ätit penicillin, så fick han en räkmacka här. Igår endast 50 minuters tempo och vilodag idag. På två dagar hinner en infektion nästa läka ut helt om den medicineras. Då kan han bidra till lagets GC mkt bättre imorgon och framåt.

För övrigt måste sägas att Nibali gjort det här förträffligt bra, om än rätt tråkigt. Han har svarat både fysiskt och taktiskt rätt på i princip alla attacker. Det går dock inte att låta bli att få vibbar från Armstrongs glansdagar och hur touren brukade se ut då, men med en italiensk-Kazakiskt touch. Man riktigt hör hur illa det rimmar. Lite socialt arv i den kombon.

Morgondagens förkortade bana helt utan berg innan slutstigningen:

galeria62339-001.jpg

Ganska "meh" jämfört med den ursprungliga profilen, men skönt om det blir av i alla fall.

DT skrev:
> Mayhem skrev:
> --------------------------------------------------
> > Laget ville väl egentligen inte ha Di Luca utan
> > blev tvingade av sponsorn att ta emot honom...?
>
> Det verkar ju faktiskt så:
> http://www.cyclingnews.com/news/di-luca-sacked-by-vini-fantini-after-epo-positive

Eller oxå är det lättare att skylla på någon annan. Vem bryr sig? Dom betalade en dopare för att köra i deras lag, det är inte svårare än så. Oavsett vem som "bestämde" det.

Fliken skrev:
>
> För övrigt måste sägas att Nibali gjort det
> här förträffligt bra, om än rätt tråkigt.
> Han har svarat både fysiskt och taktiskt rätt
> på i princip alla attacker. Det går dock inte
> att låta bli att få vibbar från Armstrongs
> glansdagar och hur touren brukade se ut då, men
> med en italiensk-Kazakiskt touch. Man riktigt hör
> hur illa det rimmar. Lite socialt arv i den
> kombon.

Lite som Team Sky i förra årets TdF då? Båda lagen vet om att de har övertaget iom avslutande tempoetapp samtidigt som konkurrenterna inte bara kan attackera för att komma förbi, de måste göra någonting extraordinärt (särskilt nu när det i princip inte är något kvar att köra om/på)

Skillnaden mellan nu och början av 2000-talet är ju att det gick betydligt fortare då och att det oftast bara var LA + några till som gjorde upp om segern på de riktigt hårda etapperna.

JT skrev:
> Eller oxå är det lättare att skylla på någon
> annan. Vem bryr sig? Dom betalade en dopare för
> att köra i deras lag, det är inte svårare än
> så. Oavsett vem som "bestämde" det.

Vacchi har pratat om det där i princip varje gång Di Luca synts i bild. Precis som det sägs i Cycling News artikel så är/var lagets huvudsponsor en vän till Di Luca som ville göra honom en tjänst, samtidigt hoppades han få över Acqua & Sapone som co-sponsor för laget som sponsrat både Di Lucas tidigare lag och honom personligen. Laget betalade inte ut någon lön till Di Luca utan den kom direkt från sponsorn. Om dessa förhållanden stämmer tycker jag verkligen inte man kan klandra resten av laget för incidenten.

Senast ändrad:
a.svensson skrev:
> Om jag inte sett fel så är det sammanlagt 9
> bergstoppar över 2000 meter i nästa års Giro.
> Loppet gör sannerligen skäl för epitetet det
> hårdaste loppet av alla.
> I maj månad på dessa höjder blir inte loppet
> bara en kamp mot stigningarna och konkurrenterna
> utan även mot naturen med temperaturer nedåt
> nollan.
> En viss risk är det naturligtvis att ha
> exempelvis Stelvio innan sista stigningen för det
> har hänt förr att man tvingats göra ändringar
> p.g.a laviner och andra väderfenomen.
> Är det slutstigningen löses det lättare genom
> att bara korta avslutningen med några kilometer.

Tydligen är man själv mer förutseende än vad arrangörerna är här.
Hur tråkigt som helst att årets på förhand bästa etapp ställs in helt och hållet men att ha så höga passager med innan slutstigningen är en stor risk på Girot.
Berg som Stelvio bör man ha som slutstigning när loppet ligger så pass tidigt på året som Maj månad faktiskt är i detta fall.
Girot känns helt plötsligt lika ointressant som det tidigare kittlade om och själv tänker jag tillbringa helgen på cykel själv istället för att följa denna tävling.

Lingon skrev:
> Vilket oskick av Fabio Duarte Arevalo att spy ner hela vägen 150m före mål.

Skrmavbild2013-05-24kl.15.45.12.png

:-P

Sant, men nog har det väl varit ovanligt dåligt väder i år i italienska Alperna? Alternativrutten för dagen som de också skippade hade ju Tonale och Castrin som de två stigningarna innan slutbacken och de är ju "inte mer än" runt 1700 möh.

Cav får räkmacka i striden om poängtröjan annars hade Evans rätt bra chans.

Trist att inte få se Majka och Betancour köra ordentligt om den vita tröjan heller

Kul att de visar lite bilder från vinterns 20-mila breveter från Lkpg, Barkaby & Västerås på ES idag 8-)

Senast ändrad:
Speedskejtarn skrev:
> Episk dag i tv-soffan.

Det hade det nog kunnat ha blivit med den ursprungliga etappsträckningen. Nu blev det episka 20 minuter.

Tillbaka
Topp