Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om den som vinner någonting alltid ska misstänkas för fusk är det nog ingen större idé att ha några tävlingar alls. För alla kan väl inte komma tvåa eller sämre?
Det finns ju olika sätt att vinna på dock. Mest bergstempot som kändes som lite väl mycket utklassning, men sen är det kanske inte motståndet är så bra som man inbillar sig.
Nu var ju å andra sidan Nibali tillsammans med Wiggins storfavorit att vinna Girot, med Hesjedal, Evans och kanske Scarponi som outsiders. När Wiggins och Hesjedal försvann efter första veckan, och Evans och Scarponi visade att de verkar ha passerat bäst före-datum, så är det väl inte så konstigt om Nibali dominerar.
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> och Evans ... passerat bäst före-datum,
Men han fick ju växel problem sista 2 kilometrarna precis när han såg ut att komma ikapp Uran igen! Blev tydligen rasande arg, vilket inte är något vanligt för Cadel.
Men det är svårt att skylla hans dåliga bergstempot på det ;-)
NLC skrev:
> Om den som vinner någonting alltid ska
> misstänkas för fusk är det nog ingen större
> idé att ha några tävlingar alls. För alla kan
> väl inte komma tvåa eller sämre?
Nu klarade sig Betancur ändå, men nog var det rätt osnyggt av Riis/Saxo Bank/Majka att sätta in en extrastöt när värsta konkurrenten i kampen om ungdomströjan hade mekaniska problem? Men det kanske är passé att vara sportslig numer...
NLC skrev:
> http://feltet.dk/nyheder/betancur_det_var_ikke_i_o
> rden_saxo-tinkoff/
>
> Nu klarade sig Betancur ändå, men nog var det
> rätt osnyggt av Riis/Saxo Bank/Majka att sätta
> in en extrastöt när värsta konkurrenten i
> kampen om ungdomströjan hade mekaniska problem?
> Men det kanske är passé att vara sportslig
> numer...
De attackerade inte när han hade punktering, sedan kom väl cykelbytet mitt under en attack eller hård körning precis efter så det var nog svårt att följa de oskrivna lagarna just i detta fallet. Lagar som jag annars är helt för!
fekke skrev:
> Enl esp tv-tablå står tennis som sista
> program...men ngt konstig tablå?!?!
> Enl tidningen visas giro esp 1, kl 15-17:30?!?!
> Det gillar jag :-D
>
> Vilket som stämmer vet jag inte till 100%...
>
> Ngn som sitter inne på fakta?????
Vette fan hur det går till men nog fan är han med där Cavendish och får cykeln först över linjen. Det är så ofta så man funderar över hur mycket tur han kan ha ;-)
Än en gång har man sett på vårklassikerna och tänkt att de är bra uppvärmning inför alla grand tours, utan att inse att de är höjdpunkterna på cykelåret. Nästa år vet jag bättre! Nästan så man saknar dopingeran. Nästan.
Miss Lycka skrev:
> Cav är gnällig före, under och efter etapperna
> på alla sina konkurrenter.
Ja, han borde hänga mer här och inspireras av alla dina positiva inlägg! Hrmm...
Miss Lycka skrev:
> Fast han tillhör "Den kränkta egogenerationen"
> så han förstår nog inte inläggen.