Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
Beror ju också lite på hur bra de samarbetar i kvintetten. Ett potentiellt störande moment är att Trek har två åkare.
Även "motvinden" nu på slutet kan ställa till det för utbrytarna.
Fyra-Fem stycken är inte mycket att turas om på om det går tungt.

Giro d'Italia 2017
Idag tror jag hårt på klungspurt. Relativt lätt avslutning, en etapp imorgon där det kan bli besvärligare för spurtarna då det finns en backe med toppen bara 6 km från mål samt att det sedan dröjer till torsdag innan spurtarna har någon ny etapp att hoppas på. Känns som spurtlagen borde vara ordentligt motiverad för denna etapp.

Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
Idag tror jag hårt på klungspurt. Relativt lätt avslutning, en etapp imorgon där det kan bli besvärligare för spurtarna då det finns en backe med toppen bara 6 km från mål samt att det sedan dröjer till torsdag innan spurtarna har någon ny etapp att hoppas på. Känns som spurtlagen borde vara ordentligt motiverad för denna etapp.

Då får de inte låta utbrytarna rinna iväg. Tex QSF har ju inte så mycket att jaga för.

Giro d'Italia 2017
Någon gubbe kan man väl tänka sig att QSF och Lotto kan bidra med även om de har GC-åkare i form av Jungels och Kruijswijk. En etappseger är ju ändå en viss prestige i och det känns som att Gaviria och Greipel trots allt inte har någon brutal konkurrens i årets giro.

Giro d'Italia 2017
Har the Fonz bytt trajjan mot en trampcykel? Vart är världen på väg?

article-2046157-0E439E2200000578-343_306x359.jpg

Giro d'Italia 2017
Bra geografisk spridningpå topp-10 på dagens etapp - fem av de sex befolkade världsdelarna representerade och åtta olika nationaliteter.

Giro d'Italia 2017
Börjar utkristallisera sig en top 15 nu (eh, top 17 då) och det ska bli kul att se hur banorna fram till fredagens "plattlopp".
Det är ju lätt att tappa mycket när det blir uppför - men svårt att vinna mycket...

Giro d'Italia 2017
Ser ut som italienarna har rätt goda chanser att få en etappseger, två av fyra i utbrytningen och de verkar vara de två starkaste.

Giro d'Italia 2017
Blockhaus idag. Tyvärr är det ju etappslut på 1665 möh. Jag kan förstå att det inte går att köra upp till där beläggningen slutar, men nog borde det gå att fortsätta upp till masterna på knappt 1900 möh!?

Börjar GC-åkarna röra lite på sig idag eller blir det en "repris" på Etna-etappen där de håller ihop större delen av klättringen och det möjligen kommer någon attack med ett par km kvar till toppen?

Hade dock varit kul att se detta som "spurtraka":
ZZZ.JPG

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Jag tror att Nairo spänner vaderna idag, bara för att känna lite på konkurrensen.
Ingen våldsam attack men tillräckligt för att kolla om nån svarar/viker ner sig.

Giro d'Italia 2017
Jag sätter min icke-existerande tippningsära på att Ilnur fick lite blodad tand på Etna och lägger in en lite tidigare attack idag.

Tillbaka
Topp