Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
Förstår inte riktigt körningen från GC-åkarna i Pinot-Quintana-gruppen. Om de inte vill gasa i någon sorts sportslighetsgest borde de väl slå av och låta Tom komma ikapp. Om det inte är fallet, varför försöker inte stjärnorna köra på och tjäna så mkt tid på Dumoulin som möjligt? Eller har de helt enkelt inte mer att gasa med?

Giro d'Italia 2017
Trio med Kruijswijk, Landa och Hirt en dryg minut före huvudgruppen och Tom en dryg minut längre bak efter stopp för att skita strax före stigningen upp till Umbrail. Ca 6 km till toppen.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Det kan bli en bra dag för Kruijswijk :-)
[Landa, även om han sticker, har ju inte mycket i sammandraget att göra (om man vågar säga så :-) ) Hirt har ju väl mycket upp.]

Kommer röra sig lite i sammandraget med Dumoulin och Jungels i den sitsen de har...

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Hur mkt kommer Tom att tappa på etappen? Avståndet till Quintana et al var väl nere i minuten, men växer nu (om man ska tro informationen i rutan).

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
[Landa, även om han sticker, har ju inte mycket i sammandraget att göra (om man vågar säga så :-) ) Hirt har ju väl mycket upp.]

Kommer röra sig lite i sammandraget med Dumoulin och Jungels i den sitsen de har...

Tycker K ser lite halvgrillad ut.

Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
emmer sa:
Tycker K ser lite halvgrillad ut.
Det verkade bra men nu är det nog kokt om han inte hittar kraft att hänga på "de fyras gäng"...

Giro d'Italia 2017
Vänta eller ej? De hade vart kul och höra speciellt Nibalis kommentarer efter racet, varför de ändå valde att höja farten och inte vänta.

Giro d'Italia 2017
Oooh sa:
Vänta eller ej? De hade vart kul och höra speciellt Nibalis kommentarer efter racet, varför de ändå valde att höja farten och inte vänta.
De hade ju redan väntat en gång.
Det är ju tävling och ingen hundrastning där man stannar vid varje lyktstolpe...

Giro d'Italia 2017
Tom får nog lära sig knipa. Inte första gången det skiter (lol) sig för honom på detta viset. Lika mycket en svaghet som dåliga ben, Grand Tours handlar om att tappa minst på 3 veckor.

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
Oooh sa:
De hade ju redan väntat en gång.
Det är ju tävling och ingen hundrastning där man stannar vid varje lyktstolpe...

Jag har verkligen inga problem att de drog, men jag förstår aldrig, "varför man låtsas som inget" istället bara för att säga som de är, precis som du

Giro d'Italia 2017
Även kebabpizza kan vara en fälla. Åtminstone gick en cyklande bekant till mig från att vara stark som en häst innan lunchpausen till att vara betydligt blekare om nosen en stund efter.

Giro d'Italia 2017
Vad ska man tro om morgondagens etapp? Ett läge för en utbrytning att gå hem? Avslutningen är knappast tuff nog för att tätkillarna ska kunna skapa några egentliga avstånd så jag kan tänka mig att de lagen mest bevakar och ser till att det inte går iväg någon som kan bli ett hot. Å andra sidan är jag inte säker på att killar som Gaviria hänger med om de trycker på upp mot Giovo och i vissa av knixarna därefter.

Jag drar in en gissning på att LLS kommer att gå med i en utbrytning imorgon. Känns som han varit med i rätt många nu.

Edit: Tänkte fel angående rutten.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Och - hör och häpna - cykel på sportspegeln på tevetvå:
Och vad får man se?
. . . Dumoulin sätta sig vid en vägskylt och bajsa.
Och vad få man höra?
. . . Dumoulin förklara hur det känns att vara akut skitnödig.
Cykel är en sport för media :-)

Tillbaka
Topp