Giro d'Italia 2018

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro d'Italia 2018
två senaste dagarna såg ju ut som snoozefest på pappret, men levererade. Gillade verkligen sista 30km igår. Pissregn och attacker. Hade önskat att Mohoric tog det ändå med tanke på hur han gasade på den sista biten.

Giro d'Italia 2018
Tittar man på banprofilen så ser det väldigt lättåkt ut idag, så det känns inte som det kommer bli några skrällar idag.
Hoppas dock på en utbrytning som håller till mål för spänningens skull :)

Giro d'Italia 2018
Enligt klart.se viss risk för någon skur runt målgång. Ingen kraftigare vind dock, så upplivande kantvind är troligen inte att hoppas på.

Sen beror det väl också på vilka spurtare som finns kvar, hur starka de lagen är och, kanske ffa, hur sugna de är på en etappseger.

Giro d'Italia 2018
Lyckas ni se starten av varje etapp?
Jag kollar på Eurosport player.
Hängde på sändningen när de stod och pratade.
Sen började loppet men hade inget ljud.
Sen skulle jag ladda om streamen då kom jag typ 2 mil in i sändningen och en utbrytning hade redan skett.
Vilken stream ska man se för att få svenska kommentatorer och få se starten?

Giro d'Italia 2018
MichaelOberg sa:
Lyckas ni se starten av varje etapp?
Jag kollar på Eurosport player.
Hängde på sändningen när de stod och pratade.
Sen började loppet men hade inget ljud.
Sen skulle jag ladda om streamen då kom jag typ 2 mil in i sändningen och en utbrytning hade redan skett.
Vilken stream ska man se för att få svenska kommentatorer och få se starten?

Prioriterar aldrig starten utan kollar in under eftermiddagen. Men ES Player hade igår två streams en men den svenska (Vacchi) och en med de engelska kommentatorerna.

Giro d'Italia 2018
Capra ibex sa:
Finns det verkligen inga fler som tröttnat på firma Vacchi- Adamson? Är de allas husgudar?
Ser aldrig på de gaggiga gubbarna. Problemet är att engelska Eurosport ofta kör med Carlton Kirby som också är usel. Rob Hatch och Bäckstedt är bästa uppställningen. Ibland kör jag bara på med Sporza.

Giro d'Italia 2018
Capra ibex sa:
Finns det verkligen inga fler som tröttnat på firma Vacchi- Adamson? Är de allas husgudar?

Jo, jag har lessnat. Stundtals är de bra men det vore kul att höra några andra kommentera de stora loppen någon gång, om inte annat så för att förr eller senare behöver någon ny få chansen, och vad säger att någon annan inte skulle göra det bra?
Å ena sidan uppskattar jag deras historielektioner, men å andra sidan blir det ofta lite för mycket. Och Vacchi verkar vara lite väl förtjust i att höra sin egen röst ibland..

Giro d'Italia 2018
Herregud vilket gubbgnäll. :)
Visst kan man tröttna på de flesta, men Vacchi-Adamsson måste ju vara bland de bästa sportkommentatorerna på svenska någonsin. Hur är det ens möjligt att hålla tugget igång 5 timmar om dan i 3 veckor???

Giro d'Italia 2018
Lingon sa:
Visst kan man tröttna på de flesta, men Vacchi-Adamsson måste ju vara bland de bästa sportkommentatorerna på svenska någonsin. Hur är det ens möjligt att hålla tugget igång 5 timmar om dan i 3 veckor???
+1
De har nog gjort mer för cykelintresset i Sverige än vad t.ex. SCF lyckats med på flera decennier.

Giro d'Italia 2018
Lingon sa:

+1 jag gillar deras snack också :-) plus att de är allmänbildade / pålästa om sträckorna så det är som en reseguide / historielektion över Italien .

Giro d'Italia 2018
Jag har ledsnat på allihopa!
Britterna, danskarna och Vacchi / Adamsson suger.
Istället har jag gått in o kört den finska versionen.
Finska Eurosport kör en kommentator som heter Pekka Märkkinen och han är grym.
Då jag inte förstår ett skit av hälften av vad han säger (jag kan inte finska) fyller jag ut själv med
egna inlägg. Ibland tonsätter jag även med instrumental musik, har upptäckt att all finska till musikinstrument svänger och blir otroligt spännande.
Då jag inte vet direkt vad någon heter, vilka sträckor det handlar om eller cykling generellt blir det extra intressant.
Jag fyller helt enkelt ut med prat om det ena och det andra.
Ibland kan det handla om designen på de olika lagdräkterna, skivbromsar och val av sockar för att sedan skifta snabbt till olika tips på hur man lagar den
perfekta svampsoppan.

Giro d'Italia 2018
Havoc 5 sa:
Jag har ledsnat på allihopa!
Britterna, danskarna och Vacchi / Adamsson suger.
Istället har jag gått in o kört den finska versionen.
Finska Eurosport kör en kommentator som heter Pekka Märkkinen och han är grym.
Då jag inte förstår ett skit av hälften av vad han säger (jag kan inte finska) fyller jag ut själv med
egna inlägg. Ibland tonsätter jag även med instrumental musik, har upptäckt att all finska till musikinstrument svänger och blir otroligt spännande.
Då jag inte vet direkt vad någon heter, vilka sträckor det handlar om eller cykling generellt blir det extra intressant.
Jag fyller helt enkelt ut med prat om det ena och det andra.
Ibland kan det handla om designen på de olika lagdräkterna, skivbromsar och val av sockar för att sedan skifta snabbt till olika tips på hur man lagar den
perfekta svampsoppan.

LOL!

Btw, känns det inte som att denna Vacchi/Adamsson-diskussion går på repeat varje Tour/Giro...?

Giro d'Italia 2018
Är det normalt inom cykelsporten att man börjar en bit in i loppen?
Känns ju uselt att man missar de första 5 milen på ett lopp.
Händer ju aldrig i fotboll, f1, hockey, Vasaloppet etc. Ett skämt... Eller är de bara mina streams som är usla? (Eurosport player).

Giro d'Italia 2018
Kan man förstås tycka, inga problem med det. Kruxet för ES (och alla andra som sänder cykelsport) är ju att de bara kan visa det som produktionen ger vilket sällan är hela lopp/etapper.

Tillbaka
Topp