Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Tjofräs, de sista 150(0) meterna var bra :-)
Pfaff sa:Lika tråkigt som TdF.
Alex Supertramp sa:Pfaff sa:Lika tråkigt som TdF.
TdF är i alla fall vackrare än landskapen vi sett hittills. Dessutom sitter man i trädgården med en flaska rosé under touren, inte framför en dammig dator på sitt kontor.
Nu har jag förvisso inte tittat på årets giro men jag har cyklat i en del av områdena och så pjåkigt tycker jag inte t.ex. det lagunartade området vid Orbetello är, bergen runt L’Aquila är fina och San Marion-klippan är rent landskapsmässig inte så pjåkig.Alex Supertramp sa:Pfaff sa:Lika tråkigt som TdF.
TdF är i alla fall vackrare än landskapen vi sett hittills. Dessutom sitter man i trädgården med en flaska rosé under touren, inte framför en dammig dator på sitt kontor.
Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?Stewe sa:Man borde inte få ställa upp i en GT om man inte har som intention att fullfölja.
GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?Stewe sa:Man borde inte få ställa upp i en GT om man inte har som intention att fullfölja.
Vilka poäng? Om du tänker på t.ex. poängtävling eller bergatröjan är det ju redan idag så att man måste fullfölja för att vinna de tävlingarna/tröjorna.frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
Alla poäng dras in om man inte fullföljer utan giltigt skäl (t ex rejäl vurpa, lite bakfylla gills inte).
Hur förhåller du dig till personer som har en "dålig dag" och missar maxtiden?frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
Alla poäng dras in om man inte fullföljer utan giltigt skäl (t ex rejäl vurpa, lite bakfylla gills inte).
ooms sa:Vilka poäng? Om du tänker på t.ex. poängtävling eller bergatröjan är det ju redan idag så att man måste fullfölja för att vinna de tävlingarna/tröjorna.frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
ooms sa:Vilka poäng? Om du tänker på t.ex. poängtävling eller bergatröjan är det ju redan idag så att man måste fullfölja för att vinna de tävlingarna/tröjorna.frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
Jag antar att det är UCI-poäng för t.ex. en etappseger som avses. Ska man också bli av med etappsegern på t.ex. etapp 2 om man två veckor senare bryter på etapp 15? Eller kvarstår man som etappsegrare på etapp 2 men någon annan får UCI-poängen? (Givet att det ges UCI-poäng för etappsegrar. Har ingen koll på den räkningen numera.)Clark sa:ooms sa:Vilka poäng? Om du tänker på t.ex. poängtävling eller bergatröjan är det ju redan idag så att man måste fullfölja för att vinna de tävlingarna/tröjorna.frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
UCI-poäng kanske?
GoranS sa:Jag antar att det är UCI-poäng för t.ex. en etappseger som avses. Ska man också bli av med etappsegern på t.ex. etapp 2 om man två veckor senare bryter på etapp 15? Eller kvarstår man som etappsegrare på etapp 2 men någon annan får UCI-poängen? (Givet att det ges UCI-poäng för etappsegrar. Har ingen koll på den räkningen numera.)Clark sa:ooms sa:Vilka poäng? Om du tänker på t.ex. poängtävling eller bergatröjan är det ju redan idag så att man måste fullfölja för att vinna de tävlingarna/tröjorna.frippegubben sa:GoranS sa:Hur har du tänkt att den regeln i praktiken skulle utformas så att det blir rimligt att beivra brott mot den?
UCI-poäng kanske?
Det kan vara lätt att tycka att det är oönskat att åkare kliver av i förtid för att de har något kommande lopp de i det läget vill satsa på. Min huvudsakliga poäng är dock att ska man införa någon regeländring/begränsning så bör man tänka igenom det ordentligt och se om det verkligen kan förväntas lösa något eller om det bara riskerar att bli en massa godtycke och mer eller mindre subjektiva bedömningar. Och ofta tror jag att det är där man landar. Så, jag förhåller mig i grundscenariot lätt skeptisk till den typen av förslag.
Jag som österrikare säger bara ett ord, så får alla själv tänka efter; Aderlass.Bama sa:Ytterligaren en Sloven som tar ledartröjan. Är Slovenien världens bästa cykelland per capita?
ooms sa:Jaha, Canyon etta, trea och fyra på etappen! Skönt att veta att man kör på bra material!
Manurhin2 sa:ooms sa:Jaha, Canyon etta, trea och fyra på etappen! Skönt att veta att man kör på bra material!
Jag tänker tvärtom , spelar ingen roll vilken cyklist dom sätter på cyklarna .
Du såg ju själv att dom inte var trötta nog och fick köra trainerpass direkt efter , kvalitetscykel .
M
1888 sa:Manurhin2 sa:ooms sa:Jaha, Canyon etta, trea och fyra på etappen! Skönt att veta att man kör på bra material!
Du såg ju själv att dom inte var trötta nog och fick köra trainerpass direkt efter , kvalitetscykel .
M
Här fattar jag nog nada!
MonsterIlnurNLC sa:1888 sa:Manurhin2 sa:ooms sa:Jaha, Canyon etta, trea och fyra på etappen! Skönt att veta att man kör på bra material!
M
Här fattar jag nog nada!
Ilnur körde minsann på rullar han
Pfaff sa:Det är nog inte direkt träning pojkarna sysslar med på träjnern efter loppet...