Giro d'Italia 2019

Giro d'Italia 2019
Det har varit 2 miljoner timmar dötid i årets giro och nu när det avgörs tjatar
först en dopingdömd spanjor, sedan cyklar Fletcha lite och sedan blir det reklam.

Mollema har redan attackerat med en lagkompis.

Giro d'Italia 2019
Jag tänker nog snarare att trådens första 4 sidor är ett evigt ältande om hur händelselöst årets giro är och nu när karamellerna kommer så blir det nästan helt tyst.

Giro d'Italia 2019
NLC sa:
GoranS sa:
Blir det Ecuador, Slovenien och Italien på pallen på söndag och i den placeringsordningen?

Har TL chansen att göra något skapligt resultat imorgon?

Nej, jag tror Nibali håller undan för Roglic men klarar inte av att ta in drygt två minuter på Carapaz. Däremot verkar Landa kapabel att ta en minut på Roglic imorgon vilket kanske kan räcka för att knipa en pallplats.

För söndagens tempo håller vi såklart tummarna för Tobias även om resultaten i de tidigare två TT-etapperna inte har varit lysande.
Ser bra ut för din prediktion så långt!

Giro d'Italia 2019
Jaha, oxå bara en lam tempoetapp kvar. Årets upplaga var bra blek jämfört med fjolårets. Hoppas vid cykelgudarna (Merckx?) att TdF levererar. Annars lämnar jag LVG för gott.

Giro d'Italia 2019
JesperA sa:
Var det Lopez som tröttnade på att cykla å började boxas istället?

En jävla åskådare springer med Lopez och och åskådare än springer in i en annan och studsar ut framför Lopez faller, så är väl ganska milt och få en liten smäll. Dom borde dra åskådaren efter bil hela vägen upp

Giro d'Italia 2019
Jag tycker ett lämpligt straff för den typen av åskådare är att de tvingas slicka nästföljande etapps bana ren med sin tunga. Hur svårt kan det vara att stå still och heja!?

Giro d'Italia 2019
Lopez slipper iaf straff för att ha spöat åskådaren, juryn motiverade att det var "en mänsklig reaktion". Roglic får dock 10 sek tidstillägg pga åskådaren som knuffade på honom i hundratalet meter.

Giro d'Italia 2019
ooms sa:
Lopez slipper iaf straff för att ha spöat åskådaren, juryn motiverade att det var "en mänsklig reaktion". Roglic får dock 10 sek tidstillägg pga åskådaren som knuffade på honom i hundratalet meter.

Alltså. Bättre att slåss! Förebilder.

Giro d'Italia 2019
Någon slags grafik över hur topp 8 i GC utvecklat sig relativt bäst placerad ur den gruppen. Det blir rätt tydligt var Carapaz tog kommandot och att Landa schabblade bort sina chanser redan på andra tempoetappen.

1057E3E4-9EAF-4365-92D7-8596C627C6E1.jpeg

Giro d'Italia 2019
Nä bryt direkt pågående sändning om det står att nästa program skall börja!
Blir skitkul när det återstår 10 km av valfritt cykellopp när biljarden skall börja ?

Giro d'Italia 2019
Fantastiskt. Den engelska feeden har varit reklamfri genom tävlingen och när ledaren har gått i mål på sista etappen så säger Europsport att det får vara slut på det roliga och bryter innan prisutdelning. Istället får man kolla den svenska där det är reklam var 5e minut...

Giro d'Italia 2019
Femte plats och bara 11sekunder bak tycker jag inte är så pjåkigt av TL. Visst, det är segrar som räknas och många kör väl mest igenom etappen, men det vittnar ändå om att kapacitet finns.

Giro d'Italia 2019
Mina höjdpunkter från årets Giro:
Benedetti, Chaves och Haga fick äntligen vinna.
Cima höll undan för klungan.
Inte ofta vi får en så värdig vinnare av bergatröjan.
Mortirolo!
Carapaz!

Annars var det nog den tråkigaste GT de senaste åren.

Tillbaka
Topp