Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns en liknande i två volymer på engelska för girot.Finns en kul bok om TDF och dess historia från starten, om någon är intresserad.
![]()
Tour de France
Bergskungar, spurtsegrar och gula ledartröjor – få idrottshändelser har så starka symboler som Tour de France. Nu kommer den definitiva historien om cyklingens mästarprov för första gången på svenska.www.nok.se
Fast det är ju inte så lätt alltid hur namn ska uttalas?Haha, SVT:s reporter berättade just att ”Taadej Poggakaar” vann dagens etapp ?
Det går ju ganska snabbt att hitta nåt klipp där nån som kan uttalar det… Och har man som jobb att stå i TV och prata kanske man ska lägga lite tid på att förbereda sig.Fast det är ju inte så lätt alltid hur namn ska uttalas?
Det har du helt rätt i!Det går ju ganska snabbt att hitta nåt klipp där nån som kan uttalar det… Och har man som jobb att stå i TV och prata kanske man ska lägga lite tid på att förbereda sig.
Alla kommer säkert göra absolut inget särskilt utan bara försöka hänga på och hoppas på att övriga droppar.Med mindre än att Pogi vurpar eller blir sjuk känns det rätt sannolikt att han kommer att vinna girot. Frågan är hur det går där bakom. Efter gårdagens etapp är totalställningen:
Visa bilaga 701018
Martínez tog sig ju förbi Thomas igår. Kan han hålla andraplatsen till Rom? Eller kan Thomas kontra och ta tillbaka andraplatsen?
Vad kan O'Connor göra med dryga minuten upp till Thomas? En podieplacering kan ju vara värt att riskera lite för. Han har ju dessutom en liten buffert på en och en halv minut ner till Tiberi på femteplatsen.
Tiberi och Arensman är involverade i en fajt, inte bara om femteplatsen som det ser ut nu utan även om ungdomströjan. Zana på åttonde plats är också med i den tävlingen, men att han ska lyckas hämta in drygt två och en halv minut på Tiberi och över två minuter på Arensman känns mindre troligt.
Noterar f.ö. att det är åtta olika nationaliteter på topp-10-listan just nu. Bara Italien och Colombia med två cyklister topp-10.
Ännu roligare med lite hets pos. 2-5. Finns fortfarande minuter att ta för den med diamanter i benen.Vore lite festligt om Pogi skulle göra ett ryck och soloköra till mål nu. Lär inte inträffa, men just därför vore det lite kul.
Undrar om Pogi kommer att försöka köra ikapp idag. Tycker inte riktigt det ser ut som han är så sugen.Poggi i sista backen, igen.
Kula att youngstern, Pellizzari är på G, igen.
Kan? Ja.Kan Pogacar slå Ivan Bassos segermarginal från 2006 tros?
Ja, han är ju inte så långt ifrån nu, knappt 2 min väl?Kan? Ja.
Kommer han att göra det? Inte alls säkert.
Topp-10:Ja, han är ju inte så långt ifrån nu, knappt 2 min väl?
Jäklar vad kunnig du är! Uppskattas!!Topp-10:
Visa bilaga 701168
M.a.o. 1:36 från Bassos segermarginal. Är två etapper kvar där det rimligen kan bli några marginaler, fredag och lördag:
Visa bilaga 701169
Visa bilaga 701171
Frågan är bara hur intresserad Pogi är av att skapa större marginal och/eller vinna fler etapper. Kan tänka mig att han mer vill "diska av" resten av girot och börja ladda för touren. Sen får man se, får han lite feeling på Monte Grappa-etappen kan han troligen dryga ut med ett par minuter till.
Nja, det där var ju bara klipp-och-klistra från procyclingstats och officiella sidan.Jäklar vad kunnig du är! Uppskattas!!
Men du är väl insatt i cyklingen, det märks!Nja, det där var ju bara klipp-och-klistra från procyclingstats och officiella sidan.
Nja på den också. Hade betydligt bättre koll för 20-30 år sen. Nu tittar jag bara sporadiskt vilket gör att det blir rätt mkt gissning.Men du är väl insatt i cyklingen, det märks!
Att hålla ut som utbrytning skulle vara episkt.
Du o resten av världen, sen 10ish år ?Jag har börjat heja lite på han Julian Alaphilippe.
Jag tycker han har kört lite kul på nåt sätt.
Haha, skön inställning.Du o resten av världen, sen 10ish år ?
"I've lost a lot of races racing like that, but I've won a few too."
Från när han var med i Geraint Thomas bicycle club pod.