Giro Remedy och Bell Drop storlekar

Patan

Ny medlem
Hej, jag tänkte köpa FF-hjälm och funderar lite på storlekar. Jag har kikat på Giro Remedy och Bell Drop. Hur är dom i storlek om man har ca 59cm runt huvudet, ligger alltså mellan M och L på båda hjälmarna.

Jag har testat Bell Bellistic och den satt fint i storlek L. Är Drop samma storlek eller större/mindre?

Giro har jag bara testat vanliga mtb-hjälmar och skidhjälmar och ligger på L, är Remedyn jämförbar i storlek?

Normalt sett köper jag alltid hjälmar i L men då har jag ju provat dom innan. Problemet är att det inte finns några bra FF-hjälmar att prova alls där jag bor så det blir till att beställa och helst slippa skicka tillbaka.

Mvh Patrik

Jag har iaf samma storlek i alal mina Girohjälmar oavsett om den är för lvg(Athmos), xc med skärm(Hex) och bättre nackskydd eller ff-krukan (Remedy) :-) T

Min nya Drop-09 är något större än Bellisticen jag lånade i Gesunda. Vilket jag tyckte var konstigt då lånehjälmen borde varit större/uttänjd. Storleken var M på bägge.

Tack ska ni ha. Då står jag nog över Drop och satsar på Remedy. Giros skidhjälmar i strl L sitter nämligen som en smäck, och medium är alldeles för litet. Bellistic sitter bra i L men då blir en Drop för stor.

Giro L är rätt stor som dh-kruka, dem flesta har medium men jag har L och den hade suttit ngt. bättre om den varit lite mindre.
/M

tomcaten skrev:
-------------------------------------------------------
> Giro L är rätt stor som dh-kruka, dem flesta har
> medium men jag har L och den hade suttit ngt.
> bättre om den varit lite mindre.
> /M

OK, order lagd på en L så då får jag se hur den passar. Andra Girohjälmar i M är dock VÄLDIGT trånga på mitt huvud.
/Patrik

Tillbaka
Topp