Glappande kassett

Jon_F_B

Ny medlem
Glappande kassett
Hej,

På min nyköpta cykel har jag noterat det klassiska knäppandet/knakandet vid trampande, tydligare vid mer kraft. Efter att ha demonterat och återmonterat det mesta märkte jag att det är ett litet glapp i kassetten och troligen kommer knäppljuden därifrån. Jag lämnade in bakhjulet till de som sålt mig cykeln, men de tyckte att det var normalt med lite glapp i kassetten och att ljudet måste komma nån annan stans ifrån. De ville inte åtgärda, men jag lämnade hjulet där ändå efter många om och men, så att deras chefsmekaniker (eller vad de nu kallade honom) skulle kika på det i helgen. Jag har ägt en bunt cyklar i mina dagar och tycker mig inte ha haft någon glappande kassett förut.
Är det ofta ett litet glapp och det är jag som är petig, eller är min LBS lat och okunnig? Kassetten är en sram 950 och hjulet ett bontrager select disc.

Tacksam för synpunkter.

Jon.

Glappande kassett
Så jag får leta vidare efter källan till missljudet med andra ord... Jag hade nog varit mer benägen att tro dem om de inte varit så förbannat otrevliga på butiken.

Tillbaka
Topp