Gnäll över din sjukdom!

Wasabi

Aktiv medlem
Gnäll över din sjukdom!
Jag har fått svinkoppor och ser ut som fan i ansiktet. Förutom att jag inte får hångla, inte kommer få hångla och att folk tittar snett på mig, kan jag inte cykla pga skavande cykelhjälmsremmar.

Vad har ni för jobbiga småsjukdomar (riktiga sjukdomar som kommer ta ifrån mig alla martyrpoäng undanbedes vänligt men bestämt och med en ärlig önskan om smärtfri tillfriskning), som är irriterande och ett socialt hinder.... och försvårar cykling såklart, för att inte bli OT?

Gnäll över din sjukdom!
Stackars jävel... men
pichers1.jpg ht=426

;)

Gnäll över din sjukdom!
oo svinkoppor i ansiktet blir alldeles för svårslaget.. shit vad jobbigt. Annars fanns det ju nån tråd för länge sen om skavsår och svamp i stjärten, otrevlig kombination för cykling men det kanske inte stör så mycket socialt om man nu inte har vissa böjelser?

Senast redigerad av en moderator:
Gnäll över din sjukdom!
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag lider av idioti.

För att trösta Dig lite, så är Du inte ensam om att lida av Din idoti.
;-)

edit: Glömde halva meningen. Och stor bokstav i Du och Din. Och smileyn. Och stor bokstav i Dig. Och komma. Jag vill ju inte stöta mig med någon.

Gnäll över din sjukdom!
jag är förkyld som satan, jobbar natt hela denna veckan vilket sliter en aning och har dessutom en ny gaffel och hjulpar som ligger och väntar på att jag ska kunna hämta ut och använda..

Gnäll över din sjukdom!
jag är förkyld som satan, arbetslös för tillfället vilket sliter en aning på sinnet, dessutom så har jag blivit tvungen att avboka alla spinningpass jag hade planerat.

Gnäll över din sjukdom!
Förkyld som attan och har precis blivet av med febern.. Men ajaj svinkoppor, ja det blir svårslaget.
Jag är förstås rätt hungrig, får nog gå o se om jag kan ta o göra mig en macka.

öppp ett sjuktecken - oregelbundna matvanor...

Gnäll över din sjukdom!
Irriterande knä som inte håller mer än max 20 minuters cykling. Det blir oroväckande långsamt värre och värre. Får väl gå till en läkare... Jag hinner inte bli trött innan det gör för ont att ta i mera, och hemcyklingen blir med ena foten hängande brevid. Trist.

Gnäll över din sjukdom!
Vinterkräksjukan. Spytt och skitit hela natten. Riktiga exorcisten kräkningar oxå! Nu känns det som man blivit överkörd av en buss... Min sambo och jag fick eländet samtidigt, så nu gäller det att hålla tummarna att inte vår fyra månaders dotter oxå drabbas. Det har gått åt mycket handsprit hittils...

Gnäll över din sjukdom!
Ekan: Sitter just nu och pluggar inför morgondagens tenta och kan trösta dig med att om min kurslitteratur har rätt så drabbas nästan aldrig små barn av lika allvarliga symtom som vuxna (oftast inga symtom alls).

Gnäll över din sjukdom!
Svinkoppar är svårslaget.

Jag har nackvärk till och från... som blir bra då jag cyklar :-) åsså fick jag en förkylning så jag inte kan cykla... jäkla skit alltså :-P

Gnäll över din sjukdom!
Opererade mitt knä(typ lite ovanför, hade en gnarly utväxt på lårbenet) 9 nov. lipade på soffan i en månad och knaprade massa panocod, kunde sen cykla och köra enduro framtill i fredags då mitt knä flippade(inte samma ställe som opererades) och svullnade upp. Drog på det till lördan sen gick det inte mer, eftermiddan spenderades på akuten och efter 3 timmar så var jag 1.5dl ledvätska och 300 spänn fattigare. Detta höll tills måndag eftermidda då blev det sjukan igen sög då ur 1dl till och fick en dos kortison, börjar arta sig nu men nu ska detta följas upp då dom inte hittar nåt fel på mig. Först ska proverna undersökas så jag inte har reumatism och sen ska jag till ortopeden för mera undersökningar. Blää känns som att detta kan bli ett skitår med väldigt begränsad träning.

Gnäll över din sjukdom!
Ont i knät, kan av någon udda anledning springa men inte ta cykeln till affären. Får ont i halsen så fort jag rör på mig utomhus så springandet blir begränsat till ett rullband, just nu suger ALLT! men det är sant, svinkoppor i ansiktet är ju svårt artt bräcka

Gnäll över din sjukdom!
Jag är förälskad, det är hemskt!

+ att jag har torra händer efter att ha torkat av dom med aceton, pu-limmet var inte snällt.
Men nu är durken på pulkan limmad! WOHOO!

Edit: oj, det kanske skulle va en negativ tråd det här?

Gnäll över din sjukdom!
Jag har diskbrock och får inte cykla och när jag cyklar så gör det ont :-(

Jag tokbeställer cykeldelar som någon överloppshandling och det börjar bli dyrt.

Gnäll över din sjukdom!
Beeblebronx skrev:
> Jag har diskbrock och får inte cykla och när jag
> cyklar så gör det ont :-(
>
> Jag tokbeställer cykeldelar som någon
> överloppshandling och det börjar bli dyrt.

Fast svinkoppor slår det inte, jag kan i alla fall knapra trallalan (tradolan) och voltaren.

fast svinkoppor is da shit

Edit: SM i klantpostning

Gnäll över din sjukdom!
lleberg skrev:
> Jag är förälskad, det är hemskt!
>
> + att jag har torra händer efter att ha torkat av
> dom med aceton, pu-limmet var inte snällt.
> Men nu är durken på pulkan limmad! WOHOO!

jonzén skrev:
> jag har precis suttit i en bastu med 7 nakna
> killar. det var varmt. slå det..

Tjena!

JAg bara kopplar ihop dessa två inlägg och springer och gömmer mig..

Gnäll över din sjukdom!
Äsch sluta nu, diskbrock är nog värre. Jag har i alla fall fått en salva med väteperoxid i! Väteperoxid, hur coolt är inte det. Och jag kommer säkert få coola ärr.

Snoogans, du passerar gränsen där. Det där är inte gnäll, det är berättigat klagande.

Gnäll över din sjukdom!
bajsmatte skrev:
> om min kurslitteratur har rätt så drabbas nästan
> aldrig små barn av lika allvarliga symtom som
> vuxna (oftast inga symtom alls).

Nä precis, för de spyr och skiter på sig varje dag oavsett. =)

Gnäll över din sjukdom!
Snoogans - en till med samma symptom...

Var på reumatologen i tisdags, men de fick ingen vätska ur mitt knä. Men kortison fick de in, fy faen vad ont det gjorde. Knät har jag kunnat röra ungefär 10 grader under en månads tid. Nu knaprar man Prednisolon och Salazopyrin i härlig mix efter misstankar om reumatisk artrit. Har inte tränat på fyra månader av smärtor av svullna fötter och leder. Blodprover på en spruträdd var 14:e dag, men...gick ju iaf inte ut från onkologen på sjukhuset.

Gnäll över din sjukdom!
Costas skrev:
> Snoogans - en till med samma symptom...
>
> Var på reumatologen i tisdags, men de fick ingen
> vätska ur mitt knä. Men kortison fick de in, fy
> faen vad ont det gjorde. Knät har jag kunnat
> röra ungefär 10 grader under en månads tid. Nu
> knaprar man Prednisolon och Salazopyrin i härlig
> mix efter misstankar om reumatisk artrit. Har inte
> tränat på fyra månader av smärtor av svullna
> fötter och leder. Blodprover på en spruträdd
> var 14:e dag, men...gick ju iaf inte ut från
> onkologen på sjukhuset.

Jepp, suger så jävla hårt, jag känner inte för att ha reumatism, så man kan ju bara hoppas, har ju inga andra symptom så det ska väl gå bra.

Gnäll över din sjukdom!
Ligger ju för min del lite illa till iom att både min mor och morbror är reumatiker...

Men det är ju bara att leva med det och hoppas att inflammationerna lägger sig så man kan sätta igång med cyklingen igen. Konsumerar ju hejvilt här fär att dämpa det värsta suget. En ny ram damp ner hos jourbutiken idag.

Gnäll över din sjukdom!
Costas skrev:
> Snoogans - en till med samma symptom...
>
> Var på reumatologen i tisdags, men de fick ingen
> vätska ur mitt knä. Men kortison fick de in, fy
> faen vad ont det gjorde. Knät har jag kunnat
> röra ungefär 10 grader under en månads tid. Nu
> knaprar man Prednisolon och Salazopyrin i härlig
> mix efter misstankar om reumatisk artrit. Har inte
> tränat på fyra månader av smärtor av svullna
> fötter och leder. Blodprover på en spruträdd
> var 14:e dag, men...gick ju iaf inte ut från
> onkologen på sjukhuset.

Grattis, jag har Sporiasisartrit. Inflammerade leder: vänster käkled, ryggen, vänster pektå. Periodvis har jag även värk i vänster hälsena också. Ryggen är värst..

Gnäll över din sjukdom!
Mårten skrev:
> Jag har en finne på näsan, den är jätteöm.

Tjena!

Sluta klaga, Jonas Gardell har en finne i röven och är jämt jätteglad..

Gnäll över din sjukdom!
Jag lider av en kompis som är sjuk och ligger hemma i sin lägenhet och envisas med att SMSa att han är naken en gång i timmen. Det är helt sjukt.

Jag frågade vad som hände i helgen, han svarade att han är naken.

Gnäll över din sjukdom!
Carl skrev:
> Jag lider av en kompis som är sjuk och ligger
> hemma i sin lägenhet och envisas med att SMSa att
> han är naken en gång i timmen. Det är helt
> sjukt.
>
> Jag frågade vad som hände i helgen, han svarade
> att han är naken.

Tjena!

Mårten i ett nötskal..

Gnäll över din sjukdom!
bigmollo skrev:
> Jag är också naken.

Tjena!

Det gillar vi.. Hittade en bild på dig med lädersusp..

Rocks-9057.jpg

Tillbaka
Topp