GoPro 3

GoPro 3
Addnature.se säljer den svarta för 3790:-. Bra pris!
Skriver man dessutom in "vår15" i kassan så får man 15% på hela köpet (även annat alltså).
En Gopro Hero3 Black ed. kostar då 3222:-.
Min kommer i morgon:)

GoPro 3
Tjackade en Hero 3 Black idag. Förstår jag det rätt att man inte kan ladda den när den sitter i skalet? Behöver filma länge och alltså ladda under drift, men det är lite synd att den inte går att rigga upp så lätt då.

Vad kostar ett nytt skal, om jag skulle borra hål för USB-kabeln i sidan på det som följde med?

GoPro 3
Har snokat lite själv under kvällen. Man kan köpa den här "Frame"-grejen också, för nån hundring mindre, men då blir det inget skydd för linsen.

Sen finns nån som har moddat en USB-kabel. Känns ju som nåt man kan testa om man har tid på sig. Det har inte jag...

GoPro 3
Jovisst, men det ingår i planen. Jag ska sätta upp den i en målportal där det kommer passera >300 personer och det känns inte skoj att tejpa upp den där lilla kameran oskyddad.

GoPro 3
Peppex skrev:
-------------------------------------------------------
> Hva med denne?
> http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1004173122
> /gopro-skeleton-housing-till-hero-3

Aha! Bra tips. Precis vad jag hade behövt!

Nu var det bråttom denna gång och jag löste det hela med universalhjälpmedlet eltejp - tejpade helt enkelt den nakna kameran mot ett stativhuvud (utan snabbplatta) som satt på centrumstolpen från mitt manfrotto-stativ. Själva stolpen satte jag med silvertejp uppochner från insidan av min målportal. Satt stabilt hela dagen.

(Gillar att de poängterar att skeleton case inte är vattentät :-) j

Senast ändrad:
GoPro 3
Billiga batterypacks på webhallen just nu 399kr

fr201310021403551.jpg

Senast ändrad:
GoPro 3
Har ni sett att dom har släppt en uppdatering på Cineform. Nu kan man redigera och klippa ihop filmer. Håller på att installera just nu men återkommer och återkommer med rapport.

Dessutom slutade min app fungera som förut efter senaste uppdateringen. Förut kunde jag titta på klippen jag filmat men nu så kommer det upp något kompatibeltjafs i en varningsruta.. har en iPhone 4.

GoPro 3
Den kan inte klippa filer som inte är "Gopro source"...

Att fixa klippen i Cineform är toppen. Dvs ändra färger, upp och ner m.m. Men resten är ju helt värdelöst.

Är det någon som vet vart man får tag på nya 3M-tejplappar? Vissa gånger behöver man ju bara temporärt montera en fästbricka. Dom gångerna drar man ändå sig lite för att göra det, dom kostar ju en del.

Tillbaka
Topp