Gøteborg 15-17 oktober?

Gøteborg 15-17 oktober?
Hei tjejer,

terrengsykkel.no-redaksjonen har lyst til å dra over grensen på jakt etter fläsk, sprit og den svenska synden. Ehh... Fläsk, sprit och dom vackra svenska stigarna, var det visst. Göteborg er bare noen timer fra Oslo, og bildene fra området rundt byen ser perfekte ut. Dermed er spørsmålet: Er det noen som vil guide oss denne helgen? Jeg ser for meg en langtur på lørdag, og en litt kortere på søndag.

Truls
http://terrengsykkel.no

Gøteborg 15-17 oktober?
Javisst, självklart ska vi se till att ni får bra guidning i skogen! Det kan bli en fin tur. Vi skulle kunna köra i Sandsjöbacka på lördag (några km söder om Göteborg) och i Delsjö-området, som ligger mer centralt, på söndag.
Hur många är ni som kommer?

Som sagt, i en annan tråd, så är vi många som är sugna på att komma till Norge och härja också. =)

Gøteborg 15-17 oktober?
Självklart ska här guidas. Tror nog minsann att jag är ledig den helgen. Härligt! Långa sandsjöbackaturen låter bra, börja med Torrekullaleden, sedan ner till sandjöbacka, runda sandsjön och tillbaka på sandsjöbackaleden. Det blir en ordentlig tur på lördagen.
På söndagen kan säkert Saktåsfolket (Leo, Pelle m.fl.) hitta en lagom runda!

Ni är så välkommna så ni riktiga män!

f

Gøteborg 15-17 oktober?
Det verkar som det hamnar mitt i tentaperioden för mig, men om jag kan så hänger jag på iaf, även om jag är rätt oanvändbar som guide :)

Gøteborg 15-17 oktober?
Det har vært en lang sesong og vi er egentlig ganske lei av stiene vi sykler til vanlig her i Oslo. Vi gleder oss derfor ordentlig til å komme nedover til Gøteborg og sykle. Dette ser jo ganske kult ut. Akkurat hva vi er ute etter.

Gøteborg 15-17 oktober?
øyvind Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det har vært en lang sesong og vi er egentlig
> ganske lei av stiene vi sykler til vanlig her i
> Oslo. Vi gleder oss derfor ordentlig til å komme
> nedover til Gøteborg og sykle. Dette ser jo ganske
> kult ut. Akkurat hva vi er ute etter.
>
> --
> øyvind
> terrengsykkel.no

Till topps, jag visar gärna er runt min gamla favoritslinga Red Devil! Bilderna gör ingen rättvisa, det är en riktigt kul och teknisk stig som bara blir bättre ju värre väder det är. Fast klättringen upp till toppen av Getryggen gör sig bäst när det är torrt. Välkomna till Göteborg, vi syns om en månad då!

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
Vi kanske ska reda ut vad som menas med långtur, så vi inte kör helt slut på våra norska vänner? ;-) Gårdagens tur kan väl klassas som långtur, 6 timmar. 3-4 timmar är väl en kort tur? :-9 Lördag kanske ner till Kållered genom skogen och sedan vidare på Torrekullaleden/Sandsjöbackaleden i X antal timmar? Sedan dette på söndag?

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
Hej Terrengsykklister!

Kanonkul att ni kommer ner till Göteborg! Säg till om ni vill ha lite downhillåkning på schemat. Lika rolig och utmanande bana som Grefsenkleiva kan vi inte erbjuda, men mycket annat skojj.

Ha det !

Christian

Gøteborg 15-17 oktober?
Eftersom jag var sjuk under förra helgens eskapader vill jag slå ett slag för kommand helgs (om jag blivit frisk till dess).

Mitt försalg till lördagens sträcka är följande:
1) Östra sisjönsparkeringen
2) Torrekulleleden ner till Torrekulla där man möter gula slingan
3) Vidare på Gula södrut till man når Gröna slingan.
4) Vidare på Gröna slingan söderut till man når Sandsjöbackaleden.
5) Vidare på Sandsjöbackaleden ner till Lindomevägen.
6) Västerut på Lindomevägen och sedan söderut mot Sandsjön (på bilväg)
7) Däifrån upp på "kullen" och ner igen. Sedan någon slinga till Sandsjöbackaleden (har bara kört en slinga här och hittar inte så bra i området).
8) Norrut på sandsjöbackaleden till parkeringen.

Vad sägs?
Med pauser kommer detta säkert ta 5 timmar.

f

Gøteborg 15-17 oktober?
Synd att det inte sammanfaller med mitt lilla Göteborgsbesök v44. Det verkar bli tisdag-onsdag den veckan men planen tycks inte vara spikad ännu. Kanske kommer ner redan på lördagen innan isåfall.

Gøteborg 15-17 oktober?
Jag är på, om jag håller mig frisk tills dess. Det var kallt i Kinnekulle...brr... :-) Red Devil låter som en bra plan till söndagen, tar två timmar med lite stopp om det inte är lervälling upp till öronen.

Truls och Øyvind, är ni på gång? :-)

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
Leo: (och alla andra som skulle guida)

Ni får skriva med framåt i veckan om:
NÄR VAR HUR!

(hoppas inte detta står längre upp i inläggen.)

Gøteborg 15-17 oktober?
Söndag: 12.00 utanför Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan), låter det bra? Sedan 2-3 timmar i delsjöskogarna, Red Devil kör vi och det tar ca 2 timmar bara det.

Lördag: Feffemannen ordnar tid, men 11.00 låter bra annars. Samling vid Sisjöns östra parkering, man åker upp dit via vägen som passerar Åby travhäststallarna.

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
Leo Skrev:

> Truls och Øyvind, är ni på gång? :-)

Sorry folkens. "Norrbaggarna" må skuffe dere. Truls kunne ikke pga. jobb, så da var planen at Gaute og jeg skulle ta en tur.

Desverre blir det ikke noe av at vi kommer heller. Tidsskjemaet strekker rett og slett ikke til. Bla. huskjøp og oppkjøring til bandysesong setter en stopper for det.

Vi satser på å få til en tur til våren istedet, og vi gleder oss til det. DET SKAL vi få til.

--
øyvind gjermshus
terrengsykkel.no

Gøteborg 15-17 oktober?
Aj. Det var tråkigt. Nåväl, ni är välkomna när som!

Vi andra tar väl en tur ändå, va? Mitt förslag kvarstår. 11.00 på östra parkeringen blir perfekt.

f

Gøteborg 15-17 oktober?
Hänger gärna med på Lördagens tur, hur hittar man den östra parkeringen, förklarat för en med mycket dåligt lokalsine. Blir det en 5 timmars runda?

Gøteborg 15-17 oktober?
Östra parkeringen är inringat med grönt.

sandsj2.jpg

f

Gøteborg 15-17 oktober?
Jag kommer på lördag då iaf. Får se om det blir nåt på söndag, kanske om man orkar. ;-)

Ni är välkomna på våren då, Øyvind & Truls och alla andra från Norge! Stigarna finns kvar...

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
hej hallå!

jag kan inte imorgon, tyvärr. Måste till skolan på förmiddagen och få klart en arbete!
får sticka ut på en kortare tur på eftermiddagen istället!
ser fram imot några sköna höstbilder

Gøteborg 15-17 oktober?
Det ser faktiskt ljusare ut på väderfronten inför morgondagen. Igår verkarde som det skulle regna hela helgen, men nu har SMHI lovat lite bättre väder tills lörag. Syns imorgon då, ni som kan komma! :-)

/Leo

1.jpg

Gøteborg 15-17 oktober?
Jag kommer också.

Jag bor i Sundsvall sedan ett par år tillbaka, men är här nere över helgen och hälsar på släkt och vänner. Såg tråden tidigare i veckan, så cykeln fick så klart följa med ner.

/Jens

Gøteborg 15-17 oktober?
Om det inte regnar vid 10 så kommer jag nog att cykla ner hela vägen, men om det regnar lite kan det hända att jag åker bil till parkeringen. Slänger in ett inlägg imorgon vid 9, ifall det blir cykel från Franssons till parkeringen, ifall någon(Pahoehoe?) vill haka på och cykla dit?

/Leo

Gøteborg 15-17 oktober?
Är också grymt laddad! Hoppas vädret inte blir för trist bara. Jag har inget emot om det börjar regna när man väl är ute men att åka hemifrån när det öser ner...

Leo: Eftersom det verkar bli en långtur är jag väldigt tveksam till att cykla till Sisjön. Hur långt är det egentligen dit från Franssons?

/A

Gøteborg 15-17 oktober?
Pahoehoe: Det tar 45 minuter att cykla dit i lugnt tempo, man cyklar till St.Sigfridsplan, sedan genom Skår och sedan neråt på Mölndalsvägen, därefter mot Åby och sedan upp till Sisjön. Regnar det inte så tar jag nog och cyklar, kanske. Skriver imorgon om det blir så, annars kan jag plocka upp dig med bilen ifall du vill, har plats för en cykel till utan problem. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp