Göteborg BRM 600 3/6

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Göteborg BRM 600 3/6
Halloj.
Tänker cykla den lilla goingen. är det någon mer som ska ut och trampa den?
Efter lite input från Daniel har jag bokat boende i Årjäng på hemvägen.
Det är ju klart backigare än Barkarbys Breveter så det lär ju inte gå så fort för mig.

Göteborg BRM 600 3/6
Efter en sval morgon är det nu varmt. 165 km och är nu i Ed. Bra med backar så perfekt PBP träning. Medvind för en gång skull.

Bilagor

• 20230603_082117.jpg
    20230603_082117.jpg
    481.7 KB · Besök: 44
  • 20230603_075341.jpg
    20230603_075341.jpg
    341.8 KB · Besök: 53
  • 20230603_101657.jpg
    20230603_101657.jpg
    458.4 KB · Besök: 44
Göteborg BRM 600 3/6
Fick lite senare start, kl 7:30 på grund av omständighet så rullade iväg solo. bytte kassett dagen innan så redan i första lilla backen spökade växlingen, Hela drivlinan är bytt med ngn veckas mellanrum. fipplade lite så gick det bättre. Vacker och lite lagom sval morgon, kilometrarna rullade på och strax innan Ljungskile kom jag ikapp daniel, vi höll ihop till Ljungskile där det vart lite mer växelpul då kedjan inte gick upp största klingan, jag sedan drog iväg lite snabbare än daniel. det rullade vidare mot Uddevalla där jag la upp en liten film i en löpargrupp på FB. trampade sedan ut ur staden upp upp upp. satan vilken backe det var, tror dalkarlsmassivet får känna sig besegrat. mil efter mil och värmen steg sakta. väl i dals-Ed efter 165 km vankades det hamburgare och avklädnad. vart typ klar när Christer och Eva rullade in. hade cyklat förbi dem i Uddevalla.
Trampade på genom vackert landskap där färden bar upp och ned upp och ned. Årjäng var det inplanerat hotellvistelse och Daniel kom med det goda rådet innan start att handla på dig lite och lägg in i rummet påvägen upp. Så det gjorde jag, samt mulade i mig några mackor och juice innan det bar av mot vändning. Mötte två st som startade ngn kvart innan mig, de var nu ca 3 h före mig. Satt och räknade hela tiden och målet var att vara tillbaka i säng på hotellet före midnatt. Stämplade in i Charlottenberg vid 21 blecket så de 62 km tog rätt precis 2h40min. det började kyla på så det vart å ta på sig lite förstärkning innan hemfärd. Mötte först Christer och Eva, låg nog ca 2 h före dem, sedan kom Daniel. Rullade in på hotellet rätt precis 00:00. käkade lite, duschade och la mig men sov rätt dåligt. upp 05:30 men kom inte iväg förens 06:20.
Trampade på och njöt av den underbara morgonen, ja och backarna. benen var inte medgörliga så det gick väldigt tungt uppför och ingen direkt fart utför.
Kom in i Bengstfors precis som Christer och Eva rullade iväg. Trampade förbi Daneil som låg och sov i vägkanten, galningen hade sovit på en altan i + 3 grader. vart en extra frulle i solen. trampade på och kom i kapp dem igen i uppförsbacken på Col del Dalsland ( jaja det finns kanske större) vart glass, bulle kaffe och avklädnad i Dals-Ed. Christer, Eva och även Daniel kom in för kontroll.
Lämnade de andra och trampade vidare. Bakväxelns strulade så det vart lite mekaniska stopp egentligen hela vägen men nu började det ändå bli hyfsat bra. farten började gå upp så det kändes hoppfullt att komma in under 36h.
Fick ordentliga trötthetskänslor så det var till att trycka i sig av nödraketer och dricka dricka dricka för nu vart det rätt varmt. började räkna lite och jo men sub 35 kanske ändå är görbart.
trampade igenom uddevalla och strax rullade jag in mot Ljungskile, där vart jag rätt förvirrad över var jag skulle stämpla. men det blev Shell på andra sidan E6, beställde en macka och juice, satte mig och då dök en trevlig prick vid namn Åke upp. det var trevligt, han väntade in Daniel. så lite upprymd av det samt mat var det bara att attackera Buhusländska alperna. siktet vart att komma in före kl 18:30 och klara 35 h och med några minuters marginal rullade jag in på 18:25.
En riktigt fin runda och bra träning inför PBP. dra denna 2ggr på raken så kommer PBP gå som en dans... bara ett tips sådär :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp