Göteborg Downhill Cup 2008

Bra jobbat alla å grattis Manji! (Ni andra med)

Liten video från den mer högljudda tränigen i Blixås på lördagen.

Fatta vilka sjuka luftfärder hoho.

Sorry om lite offtopic

Senast redigerad av en moderator:
Hej allihoppa.

Tänkte tacka för en grymt trevligt helg. Bra jobbat mycket bra banan och organisation trevligt folk tack arrangörerna. Är också imponerad av alla finna bilder. ROUSTER ett speciellt tack på den du fick på mig.
Nu längtar jag till nästa tävling.

Salut à bientot.

Cyclecomponents Fransos

bastride skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej allihoppa.
>
> Tänkte tacka för en grymt trevligt helg. Bra
> jobbat mycket bra banan och organisation trevligt
> folk tack arrangörerna. Är också imponerad av
> alla finna bilder. ROUSTER ett speciellt tack på
> den du fick på mig.
> Nu längtar jag till nästa tävling.
>
> Salut à bientot.
>
> Cyclecomponents Fransos

Kan du svenska Bastride? :D

Tack för en trevlig helg!! Och tack för att ni beställt så fint väder!
Jäkligt tight i tjejklassen också må jag säga, kul som attan!

tjena!
Undrar om det är någon som har några kort på mig(Niklas olsson,1.a i ungdomsklassen).förutom när jag står på pallen?
körde med ett par ufo crossbyxor och någon ful fullface kruka!
//Niklas

Manji skrev:
> Manji, som polerar bort Chillepilles flottfläckar
> på pokalen

Det är med varmt hjärta du får överta pokalen, Manfred. Jag var ju inte ens i närheten av dig.

Tack till alla som arrade en skön söndag, organisationen, de tävlande, publiken!

Var där och tränade på lördagen och gick från feg-ångest till fullblodad åk-tand. Var riktigt taggad för söndagen men så hände det här "helt oplanerat" och jag fick annat att göra.
ingendhtavling.jpg ht=725

Ska försöka komma tillbaka senare på säsongen. :)

Jomensåatt, jo, egentligen, men jag är ingen stor hempatriot så det fick helt logiskt bli Zebulon som andranamn på numero 1. :)

Det var faktiskt oväntat, det var egentligen 1,5 månad kvar tills han skulle titta ut men det måste ha varit nåt med Göteborg som gjorde att han propmt ville ut. Sambon tror att det beror på att jag bytte till aphängarstyre på hennes cykel lagom till vårsolens ankomst så att hon faktiskt kunde cykla med sin stora mage. Jag vet inte, inte kan väl cykling vara skadligt? Eller vanebildande? Efter några åk på banan i lördags vet jag att det är ruskigt vanebildande iaf. :)

Hade jag varit på den träningen i en mage skulle jag också hoppat ut illa kickt för att hinna till tävlings-starten!

Natural born hucker. :)

Grattulerar Thomas! Otroligt kul. Bara att ge lillgrabben en downhillmoddad bobbycar nu så han får lära sig den hårda vägen på en gång!

Hehe, när man hamnar på BB i långtbortistan med endast en dags smutstvätt i reserv så får man improvisera. Men jag gillar verkligen raceface-jerseyn. Fastnat i för många buskar så det är hål i ärmarna men den är skön och snygg ändå. :)

Thomas: Stort grattis!
Vill höra en RR på hur fort du körde från Gbg och hem? När fick du beskedet och hann du till sjukhuset i tid?!

/e :)

Grattis Thomas! Och väldigt stilfull klädsel.. Här är jag i augusti förra året:

(det gäller att börja indoktrineringen av de små liven i tid!)

Kort RR: Söndagmorgon 6:30. Thomas är RejsReady och taggad. Sambon säger att slemproppen precis har gått och att sjukhus bör uppsökas för undersökning så allt är okej. Mölndals sjukhus undersöker och säger att det är bebis på G och att vi ska åka till Östra sjukhuset för där är de bättre på för tidigt födda barn. Thomas tänker: WTF, det är ju 1,5 månader kvar, det här får de fixa för jag har cykling planerad!
Sagt och gjort, klockan 10 var vi där(lånade pappas bil för vi hade samåkt med Karlstadfolket ner till GBG då vår bil är paj). Inser att rejset är kört så att säga, det blir ingen cykeltävling för mej, naiv som jag är trodde jag in i det sista att det skulle bli åka av för mej men icke.

Bromsmedicin för att stoppa den för tidigt igångsatta födseln sattes in, ultraljud, undersökningar hit och dit, en massa barnmorskor som avlöste varandra, tiden gick och plötsligt är det måndag morgon och vattnet går (för de oinvigda betyder det att bebisen är på väg, vattnet den badat i de senaste 7,5 månaderna är borta och nu ska den, bebisen, ut på ett sätt eller annat) och eftersom livet i magen ligger på tvären så tar det ca 30 minuter så står jag med ett nytt liv i mina armar efter ett akut kejsarsnitt. Galet surrealistiskt, känns som en konstig dröm, men visst är det verklighet för det är full fart på vårdfolket som undersöker det ena och det andra på både bebis och mamma. Magar sys igen, luftvägar rensas etc etc. Måndag 12:30 i GBG, utan egen bil, med första sonen hos farfar och farmor, utan någon packning, rena kläder etc etc. Vi skulle ju bara göra ett kort besök i GBG för att pappa själviskt skulle få utlopp för sina barnsliga lustar i form av gubbdownhill... :)

ahh!
Visste inte att tjejen var med ner till Göteborg! Galet :D
Men nu har du ju en historia att berätta för honom i alla fall! Du borde även ge honom mellannamnet Samuel eftersom han var så jäkla snabb! ;)

Stort grattis Thomas! Hoppas du läkt ihop ordentligt nu efter förra sommarens äventyr här, misstänker att du kommer att ha en del att pyssla med framöver :)

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> men så hände det här "helt oplanerat" och jag fick annat att göra.

Du glömde klippa nackhåret?

Grattis!

Tillbaka
Topp