Göteborgs Cykelklubbar.

Konkret

Ny medlem
Göteborgs Cykelklubbar.
Vilken skall man välja? jag känner ingen i nån av klubbarna så därför står allt fritt. jag bor mitt i staden, Odinsplatsen.

Cyklar linje, mtb och tempo. Jag gillar velominatis regler och att titta på gamla youtubeklipp på Pantani och Big Jan. Är ganska kass på att meka(har inga verktyg) men älskar att hoja. Har cyklat mycket långfärd. Jag cyklart i 10mil i 40knyck men jag vrölar övanför 30kmh men solen i blick.

Vilken klubb är du med i och hur är den?

Göteborgs Cykelklubbar.
HCK är Göteborgs trevligaste cykelklubb. Startar rundor både från norr och söder. Det finns 4 kärnverksamheter motion, randonee, race och MTB. minst 3 motionsrundor, 2 raceaktiviteter och 2 randonee aktiviteter i veckan sommartid.

Jag bor 150 meter från klubblokalen så för mig var valet självklart, kanske lite partisk?

MVH
Magnus

Göteborgs Cykelklubbar.
Rekommenderar HCK och saknar HCK varje dag här i Uppsala :(

Motionsfokus, flera träningar i veckan. Välkomnande klubb. Finns inget att tveka på.
Man kan ju provcykla med de olika klubbarna. Förr fick man cykla med HCK utan att vara medlem, nu vill de iaf att man blir medlem efter tre gånger.

Göteborgs Cykelklubbar.
HCK har tydligt motionsfokus men har också en aktiv "race"avdelning om du vill åka lite fortare.

CK Masters är nog en klubb främst för cyklisterna i seniorklungan. Ingen klubb du bör vara med i om du inte kan snitta över typ 40 knyck. Jag var tidigare medlem men tröttnade då jag alltid blev avhängd på deras distansrundor. Kan dock säga att GP träningarna i Bergsjön var bra. Man kämpade i två varv blev avhängd, vilade vid sidan av och hoppade på igen när klungan passerade nästa gång.

Tillbaka
Topp