Göteborgsgirot 2022

Göteborgsgirot 2022
Hej,

Som rubriken lyder tänkte jag och en vän cykla girot i Göteborg. Vi har kört 2-3ggr innan och är vana cyklister.

Vi landar föra året kring 4.30 på 150km.
Många höjdmeter ;)

Någon annan som skall cykla som vi kan hänga på?

Göteborgsgirot 2022
Tänkte köra XC girot för första gången i år. Vilken cykel lämpad sig bäst? Har att välja på en mer renodlad stig (Allebike Aplha) eller en mer långloppsbetonad (Scott) Den sistnämnda har väldigt lågt BB så är det brötiga stigar så blir det mest att passa rötter viket inte är så kul cykling.

Har löst på deras hemsida men tacksam för tips.

Göteborgsgirot 2022
Tänkte köra XC girot för första gången i år. Vilken cykel lämpad sig bäst? Har att välja på en mer renodlad stig (Allebike Aplha) eller en mer långloppsbetonad (Scott) Den sistnämnda har väldigt lågt BB så är det brötiga stigar så blir det mest att passa rötter viket inte är så kul cykling.

Nu var det några år sen jag körde, så om de har ändrat banan mycket sista tre åren så får du bortse från detta, men annars skulle jag helt klart välja långloppscykeln för då var det mestadels grusväg, asfalt och enklare stig med några kortare lite brötigare partier.

Göteborgsgirot 2022

Skall köra den jag med för första gången, så jag var ute och rekade lite för ett tag sedan. Knappt hälften av sträckningen är nog stig skulle jag tro. Inget superavancerat, lite smålurigt vid moderatbandyn bort mot Partille. Det jobbiga blir väl att man kommer vara rätt trött vilket gör allt lite svårare. Regnar det/har det regnat så lär det bli redigt lerigt, så det är kanske mest en fråga om vilka däck man skall välja.

Tillbaka
Topp