Gotland720

Gotland360

Ny medlem
Gotland720
Varför trampa runt i samma gamla hjulspår? Här har du chansen att prova något nytt och fräscht!
Gotland720 är vårt nya motionslopp på Gotland som arrangeras av Cykelklubben Gotland360. På 720 minuter ( 12 timmar) skall du försöka att cykla så långt runt Gotland som du bara kan, orkar och hinner. Gemensam start i Visby lördag den 18 juni kl 07.20. Alla cyklar samma sträckning söderut till Hoburgen och sedan vidare norrut mot Hemse, där det serveras lunch. Efter Hemse så kommer det ett vägskäl, är du där i tid så får du fortsätta runt Gotland. Om inte så får du köra raka spåret till Visby och målgång. Nästa vägskäl blir vid Ljugarn och samma procedur upprepas, fortsätta eller cykla in till Visby. Detta förfarande fortsätter sedan och vi har totalt sex olika långa sträckningar, mellan 21 och 35 mil. Var fjärde mil finns det en depå, de tre första lite lyxigare med saffranspannkaka/ lokala delikatesser och efter lunch så är det enklare depåer med banan, blåbärssoppa och liknande.
Tanken är att alla skall starta samtidigt och även komma i mål nästan samtidigt, oavsett bansträckning. I priset 720:- så ingår all mat under loppet, försäkring och service. På kvällen har vi bokat en restaurang i Visby, men där betalar var och en för sig. Det första året, 2016, så är det ett prövoår och vi vill ha mellan 50 och 100 deltagare. Tanken är att om fem år så ska vi vara så många så att vi kan chartra en stor färja och när den anlöper hamnen så går starten direkt med 1500 cyklister. Men först så startar vi i mindre skala, så vi kan få känna på idén.
Vill du vara med så anmäl ditt intresse till philip@gotland360.se.
Vi kommer alltid att köra runt Sveriges största ö samma helg som ett annat lopp pågår, detta runt Sveriges näst största sjö.

Bilagor

• gotland720.jpg
    gotland720.jpg
    93.7 KB · Besök: 16
  • _ABC919.jpg
    _ABC919.jpg
    206.3 KB · Besök: 26
Gotland720
Vad dumt att ha samma datum som Vätternrundan. Det omöjliggör att det kommer att bli något av detta. Synd på en så lysande idé.
Tänk om, tänk rätt.

Gotland720
Hade jag varit hänfallen åt asfalt & bockstyre så hade detta varit en självklarhet för arrangemanget låter supertrevligt!

Lycka till och jag hoppas att ni får stor uppslutning =)

Gotland720
Det är lättare att gena över en ö, ifall man blir trött och vill fuska.
Men 720, jag gick på det och trodde det var två varv randonné?

Gotland720
Lucifer sa:
Vad dumt att ha samma datum som Vätternrundan. Det omöjliggör att det kommer att bli något av detta. Synd på en så lysande idé.
Tänk om, tänk rätt.

Vad får dig att tro att jag ens är intresserad av VR? Det omöjliggör inget alls, det säger bara det ligger på samma datum.

Gotland720
Jag tycker det verkar vara en fantastiskt bra ide och upplägg. Med bara lite rekande eller kännedom, som ni förstås har, kan man fixa fantastiska turer på Gotland.

Tillbaka
Topp