GPS funktionen i Garmins forerunner modeller!

crillez

Aktiv medlem
Går i tankar att skaffa en Forerunner 205/305 alt. 310XT men funder på hur GPS funktionen hitta tillbaka till utgångspunkt eller till bestämd punkt??
Visar den med hjälp av pilar eller hur går det till samt måste man ladda den med kartor för att det ska funka???
Tanken är att ha den på styret som ersättning av cykeldator...

Aldrig provat den funktionen, men navigerar man efter klockan följer man ett spår av prickar. Misstänker att det blir som ett brödsmulespår tillbaka.

Jag är ganska säker på att "Hitta tillbaka"-funktionen bara visar en pil samt distans till din utgångspunkt.

310XT har cykel-"mode". Tror inte 205 eller 305 har det.

BackSmack skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är ganska säker på att "Hitta
> tillbaka"-funktionen bara visar en pil samt
> distans till din utgångspunkt.
>
> 310XT har cykel-"mode". Tror inte 205 eller 305
> har det.

Beror på vad du menar med cykel mode.. man ställa in att det är cykling man utför dock ingen kadens eller effektmätning.

310:an visar den med en pil och vilket håll man ska. Ingen karta behövs. 405:an fungerar likadant. De andra modellerna har jag ej prövat.

Om du vill följa en route så kan du skapa och ladda ner den från tex bikeroutetoaster.com.

Jag har Edge 305, och den visar bara på skärmen var man är enligt spåret, men inte några pilar. Kartan i Forerunner är väldigt liten och vill man ha lite överblick så går det bara se att man åkt fel, inte var man borde ha svängt.

Jag har använt 305an till att hitta ut när jag cyklade vilse en gång. Då visar den avstånd, riktning samt en plott på din rutt du cyklat. Så då kan man försöka komma tillbaka på den stig man cyklat och ta samma väg tillbaka. Inte lika bra som med karta såklart, men helt klart användbart!

crillez skrev:
> Beror på vad du menar med cykel mode.. man
> ställa in att det är cykling man utför dock
> ingen kadens eller effektmätning.

Kadens går väl bra på 305:an om man köper kadensmätare till den?

TBy skrev:
> > Kadens går väl bra på 305:an om man köper
> > kadensmätare till den?
>
> Svar ja!

Ok!

Tillbaka
Topp