GPS klocka till barn

hanek082

Aktiv medlem
GPS klocka till barn
sonen fyller år och letar efter en GPS klocka som kan användas till orientering, cykling osv. Har ni några tips på en enkel lite mindre variant som är enkelt och användarvänlig.

Han fyller endast 6 men förhoppningsvis ska den hålla några år. Och han Gillar redan att se sina orienteringstävlingar i Livelox..

GPS klocka till barn
sonen fyller år och letar efter en GPS klocka som kan användas till orientering, cykling osv. Har ni några tips på en enkel lite mindre variant som är enkelt och användarvänlig.

Han fyller endast 6 men förhoppningsvis ska den hålla några år. Och han Gillar redan att se sina orienteringstävlingar i Livelox..
Då skulle jag leta efter en begagnad Garmin Fenix av lite äldre modell (nu när alla ska byta till den senaste) av den typen med lite mindre urtavla. Garmin har några mer orienteringsinriktade klockor med mer passande knappar (ovanpå och inte på sidan), men av erfarenhet vet jag att de är på tok för stora för små barnhandleder.

GPS klocka till barn
Tror fenix blir för stort på handleden på en 6 åring.
Mina barn orienterar och åker längdskidor. Båda (9 och 11 år) använder garmin forerunner 45s. Funkar kanon, lite buggiga för några år sen men nu funkar de bra efter uppdateringar.

Cyklar dock inget med klockorna, men ska funka det också.
Hade satsat på någon av de mindre/enklare garmin forerunner modellerna.

GPS klocka till barn
Mina barn orienterar och åker längdskidor. Båda (9 och 11 år) använder garmin forerunner 45s. Funkar kanon, lite buggiga för några år sen men nu funkar de bra efter uppdateringar.

Cyklar dock inget med klockorna, men ska funka det också.
Hade satsat på någon av de mindre/enklare garmin forerunner modellerna.
Håller med! Mina döttrar köpte för något år sedan Garmin Forerunner 45, nu ersatt av 55. Många funktioner för priset och funkar utmärkt för deras behov.

Tillbaka
Topp