GPS problem med Wahoo elemnt bolt

krabbe

Aktiv medlem
Hallå!
Jag har sen en tid tillbaka haft problem med att min Wahoo elemnt bolt inte kan hitta sin GPS position, är det någon annan som haft samma problem och kanske kommit fram till någon lösning på det?
Jag har testat att göra en fabriksåterställning på den och sett till att ha den senaste versionen och uppdaterat kartan för Sverige men utan något resultat. Är väldigt tacksam om någon har fler tips eller knep jag kan testa.
Mvh Adam

Kör med min varannan dag ugf utan problem. Dock har den fått för sig att jag bor 20 meter under havsytan men mina fötter är torra så jag utgår ifrån att Bolten visar fel.

Kör med min varannan dag ugf utan problem. Dock har den fått för sig att jag bor 20 meter under havsytan men mina fötter är torra så jag utgår ifrån att Bolten visar fel.
Höjdmätningen på bolt är ett skämt. Iofs så brukar totalt antal klättrade meter bli hyfsat rätt men landhöjningen eller landsänkningen på tomten där vårt hus står kan räknas tvåsiffrigt på en tvåtimmarsrunda enligt bolten. För att inte tala om att den anser att temperaturen alltid är 7 minusgrader året om.

När min Elemnt började strula med höjdmeter blåste jag rent den där lilla porten som sitter på baksidan och som jag tror har med lufttrycksmätning att göra. Gissar hej vilt om hur det fungerar egentligen, men jag fick ordning på min igen efter rengöring.

När jag ett tag senare gjorde samma manöver blåste jag lite väl mycket med trycklyften och då small packingen till displayen sönder varpå gpsen inte längre var vattentät. Klantigt! Ta det lite varligt mao.

Hej!

Startar upp denna tråd igen då min Bolt v1 har börjat tappa GPSen ibland. Vissa gånger kortare och ibland kan den vara borta längre stunder. Kom du fram till någon lösning på problemet?

Tillbaka
Topp