MotionX är grym som trackingprogram men inte någon super-app för cykling om du vill sätta telefonen på styret och använda den som cykeldator. Den saknar nämligen en bra cykeldator-funktion. (läste att du mest ville spara - så det här kanske riktas mer till ngn annan)
Alla (nästan) andra funktioner finns däremot:
+ Visa var du är på kartan (google/bing/motionx-karta - dessa går att spara för offlinebruk)
+ Spara rutter. Antingen live, eller bara när man rör på sig (ger olika snitthastighet ;-)
+ Dela sparade rutter genom att hämta till datorn, maila eller spamma sina vänner på FB och världen via Twitter.
+ Spara ner egna gpx-rutter på telefonen (enbart via iTunes?)
+ Spamma enligt ovan med aktuell position med jämna intervaller
+ Har i senaste version fått stöd för ANT+ pulsband
+ har en aktiv utvecklare som hela tiden tillför nya funktioner
+ ANNAT
Jag tycker inte att MotionX avviker speciellt mycket från rutter jag samtidigt sparat på min Polar och min gamla SE810 med BT-puck.
Bäst resultat på en iPhone får man, enligt MotionX, om man stänger av WiFi men jag tycker att det som påverkar resultatet mest är var man har telefonen. Om den ligger i byxfickan ger den sämre noggrannhet än i ryggan/ryggfickan.
När jag kör med offline-kartor känns det mer exakt, men det kanske är en känsla.
Teoretiskt sett borde alla appar ge samma resultat på samma telefon. Utvecklarna hävdar säkert motsatsen och har säkert labbat med olika felkorrigeringsalgoritmer.
Mitt +1 ligger på MotionX men tanka hem gratisvarianten på de du fått tips på här och testa själv.