Gran Canaria 9/3 - 23/3

xet

Ny medlem
Gran Canaria 9/3 - 23/3
Jag och min tjej ska ner till Gran Canaria och Maspalomas nu på onsdag och cykla i två veckor. Är det några fler som ska ner då? Några förslag på extra bra rundor? Någon runda man ska undvika?

Gran Canaria 9/3 - 23/3
Hoppas någon har stängt av fläkten i Las Palmas, för under den gångna veckan var det en grym nordan... Klättringen upp till Soria är ju trevlig. Från Maspalomas är det väl knappt två mil med lite flackare körning väster ut innan stigningen inleds.

Gran Canaria 9/3 - 23/3
Är det dålig asfalt eller något annat som gör dem dåliga? Är det mycket trafik på någon av vägarna på Gran Canaria?

Orbeaman skrev:
-------------------------------------------------------
> dock är vägen vidare upp till Ayacata riktigt
> usel en bit av sträckan.

Gran Canaria 9/3 - 23/3
Asfalten kan det vara lite si och så med. Det stora pluset är klimatet och att det är lite trafik. Förra året när jag var där så var det lite extremt, mycket ras och regn så flera vägar var stängda.

Gran Canaria 9/3 - 23/3
xet skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och min tjej ska ner till Gran Canaria och
> Maspalomas nu på onsdag och cykla i två veckor.
> Är det några fler som ska ner då? Några
> förslag på extra bra rundor? Någon runda man
> ska undvika?

Om det är racer ni ska cykla:

Du ska fundera på att undvika, om du kör racer, GC-605 mellan Ayacata och Cruz San Antonio pga den dåliga asfalten (se även kommentar ovan). Men du ska definitivt köra GC-605 mellan Cruz San Antonio och Mogán som är en helt underbar väg. Kommer du från Mogán och kör uppåt på samma väg är det bara att vika av mot Barranquillo Andres via Tauropass (mot Soria).

Rekommenderar också klättringen/sträckan mellan Valsequillo-Tenteniguada-Vega da San Mateo längs GC-41 och så vidare till Cruz Llanos de la Paz på GC-41 och GC-600. Därefter bara att rulla ned till Maspalomas via San Bartolome de Tirajana och Fataga på GC-60.

Det finns många bra rundor på www.gpsies.com att ta inspiration från. Eller kolla på Free Motions rundor, de finns länkar till Google Maps från deras hemsida www.free-motion.net.

Gran Canaria 9/3 - 23/3
Ok, fina tips!
Free motions rundor verkar bra. Någon som hängt på deras organiserade rundor? Vad går det i för tempo? Är de värda att betala för?

Gran Canaria 9/3 - 23/3
Senast redigerad av en moderator:
Gran Canaria 9/3 - 23/3
Kul att läsa era RR från GC.
Sitter och försöker fixa lite rundor med hjälp av Google streetview. Är det någon som vet om GC-606 är farbar med racer? Google har inte kört där med sin bil nämligen.

Tillbaka
Topp