Gran Canaria norra sidan ??

Onkel Mumin

Medlem
Har någon cyklat LVG från Las Palmas på norra delen av Gran Canaria?
Jag har cyklat från söder upp till toppen och dammrundan.
Det jag lärt mig om bergscykling är att det räcker/är roligare med ett par hundra höjdmeter upp och sen ner och igen och igen i stället för 2000 meter upp och sedan 2000m ner., därav iden med norra sidan som verkar mer varierad med fler byar.

Är det någon som har koll på bra rutter?

OM

Jag har hojjat på norra sidan. Det kan kommer ihåg mest var att det var mycket mer trafik eftersom norra sidan är betydligt mer tätbebodd. Så det är bönder åt höger och vänster. Skall du cykla landsväg så ere bara å styra kosan innåt ön och allt är trevligt.

Stalle

Sämre vägar och sämre väder på norra sidan av Gran canaria, finns med andra ord ingen anledning att åka dit under vinterhalvåret då dom sydliga varma vindarna med fukt från havet kondeseras till regn efter ha kylts ner efter passagen över bergen. Gissa varför det odlas på norra sidan och inte södra... :-) T

Jovisst...

Men på sydsidan går det ju bara ett par vägar upp på fjället, jag skulle gärna se lite mer varierad cykling innan man vänder ner till ghettot igen.

Att det odlas på norra delen ser jag som något possitivt, då finns det människor och byar med barer..

Tillbaka
Topp