Gran Canaria

larsson663

Ny medlem
Gran Canaria
Hej alla.
Funderar på att åka ner till gran canaria i början på mars och prova att cykla lite. Kollar lite boende på ön, när jag varit nere på ren semester så har jag valt puerto rico. Så jag har tänkt mig i närheten även denna gång, vill komma undan så billigt som möjligt men har svårt att hitta något. Någon här som har något bra bo tips att dela med sig av? Sugen på sol och lite träning :)

/Tobias Larsson Nävekvarn

Bilagor

• 20150110_140857.jpg
    20150110_140857.jpg
    79.2 KB · Besök: 69
Gran Canaria
Rickard.v skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det en cascade 29"?
>
> Vilka smala däck du har?

Hehe det var en adekvat iakttagelse.

Gran Canaria
Maspalomas/Playa Del Ingles, beroende på om du vill ha lugnt eller mindre lugnt runtom.

Bra läge, i varje fall för landsväg.
http://www.free-motion.com/en/
finns på båda orterna.
Vettiga priser för hyra, bra utbud av cyklar.

Om du menar tips på enskilda hotell finns det ju hur mycket som helst.
Mitt tips är att börja med att gå med i Refunder och sedan länka dig vidare och boka hos hotels.com
Med lite flyt kan du också hitta en rabattkod hos Hotels.com; då kan du få ned priset med totalt ca 10-15% jämfört med vad som visas på Hotels.com

Reguljärflyg har väl Norwegian bra priser på emellanåt.

Åker du ned på lågsäsong och bokar minst 60 dagar innan har du ofta bra erbjudanden med charterbolagen via Coop och/eller ICA-korten.

Mitt tips är att satsa på charter under lågsäsong. Blir ofta svårt att slå de priserna. I varje fall om det är 7 eller 14 dagar du tänker åka. Reguljärt och boka hotell 4-5 dagar på egen hand blir nästan garanterat dyrare.

Gran Canaria
Tack för svaren!!! Nu har jag lite att fundera på, kommer nog lösa sig känns det som. Free-motion har jag kollat lite på, tror jag kommer hyra genom dom.
Frågan är vilka garantier man får om man bokar lågpris flyg, hört några historier om det. Man vill ju både komma ner och hem ordentligt. Ska kolla upp dessa rabatter på olika sidor får vi se hur det går.

Det är en cascade 29 jag har. Tycker det funkar fint med dessa smala dubbdäck.

/Tobias Larsson Nävekvarn

Gran Canaria
Är säkerheten garanterat tillräckligt stor för att återresa ska garanteras? Har hört rykten om att det finns arrangörer som har säkerheter som inte skulle täcka hemresekostnader för alla deltagare. Ingen aning om det är sant eller bara ett falskt rykte. Lagtexten säger tydligen:

Säkerhet skall gälla det belopp, som Kammarkollegiet med hänsyn till reseverksamhetens art och omfattning bestämmer.

Gör i alla fall inte mig så mycket klokare.

Tillbaka
Topp