Grand Randonnée 2024

Vagueism

Aktiv medlem
Grand Randonnée 2024
Nu när årets mål är avklarat (Paris-Brest-Paris), vad finns att se fram emot nästa år?
Dessa går 2024, men vilka fler? Någon som cyklat nr 2 och 3?

1) Sverigetempot
2) 1001 Miglia Italia
3) Berlin-Munich-Berlin (ej LRM-saktionerat)

Grand Randonnée 2024
Nu när årets mål är avklarat (Paris-Brest-Paris), vad finns att se fram emot nästa år?
Dessa går 2024, men vilka fler? Någon som cyklat nr 2 och 3?

1) Sverigetempot
2) 1001 Miglia Italia
3) Berlin-Munich-Berlin (ej LRM-saktionerat)

bara å välja, 14000 höjdmeter på 600 km låter ju spännande :)

Grand Randonnée 2024
Rutten ser ut att vara lagd av någon med lätt sadistiska drag. Efter drygt 80 mil slänger de in Passo della Forcella!
1704865346351.png

Kan t.ex. jämföras med Monte Zoncolan (från Ovaro), vilken f.ö. ska tas direkt efter Passo della Forcella:
1704865474016.png

Quaeldich har index 2265 på Passo della Forcella och 1709 på Monte Zoncolan.

Senast ändrad:
Grand Randonnée 2024
Min snabbräkning ger min 3100 hm per dag och min 14.2 mil per dag. Känns spontant som lite väl tufft och svårlobbat som familjecykelmys. Det fanns dock många pass som familjen inte kört och bra för plonkan att Schweiz undviks.

Grand Randonnée 2024
Min snabbräkning ger min 3100 hm per dag och min 14.2 mil per dag. Känns spontant som lite väl tufft och svårlobbat som familjecykelmys. Det fanns dock många pass som familjen inte kört och bra för plonkan att Schweiz undviks.
Om vädergudarna är hyggligt nådiga och man är bra tränad borde sträcka och höjdmeter i sig vara hanterbart. Man bör dock ta i beaktande att de två troligen tuffaste backarna som någonsin körts på Giro d'Italia (Mortirolo och Zoncolan) ingår + en backe som är en bra bit tuffare (Forcella).

Visserligen plockas höjdmeterna på kort sträcka när det är brant. Med mindre att man har en mycket speciell utväxling på cykeln eller är brutalt stark kommer man dock att få slita för höjdmeterna. På ett så långt lopp kan det gissningsvis ge en ganska saftig räkning att betala vartefter.

Så om man inte tycker det är mysigt med brutala brytbackar lär det nog mkt riktigt inte vara ren myscykling. Däremot bjuds det på riktigt fina vyer. Har förvisso inte cyklat hela rutten, men har i alla fall varit i kontakt med parcour 5 + 7-15 + 18 + 19, så jag tror mig ha viss koll.

Grand Randonnée 2024
Nu får man hålla tummarna!
"Congratulations! You are now pre-registered for MdBC24. In case you are one of the fist 99 riders to pre-register, you will receive in the following hours a confirmation email with the information about the payment to complete the registration. Please check your SPAM box and whitelist our email address. Thank you!"

Grand Randonnée 2024
Berlin Munich Berlin, tyckte jag ändå verkade intressant. Repet drogs ju igår o de skall bli intressant att höra från de som cyklade.
De var sol&värme vid starten för att sen cykla i skyfall ner till Munchen.

Grand Randonnée 2024

En APP för stämpling!!!111oneone. Gud har hört min bön - framtiden är här, passar det i tävlingskalendern så blir det detta lopp.
Måste stöttas så mycket det bara går så det sprids, hade varit roligt att börja köra brevets igen.

Grand Randonnée 2024
En APP för stämpling!!!111oneone. Gud har hört min bön - framtiden är här, passar det i tävlingskalendern så blir det detta lopp.
Måste stöttas så mycket det bara går så det sprids, hade varit roligt att börja köra brevets igen.
Nästan så man funderar på vad som hänt i samband med stämplingarna på de brevet du cyklat som skapat denna enorma aversion mot fysisk stämpling.?

Grand Randonnée 2024
Nästan så man funderar på vad som hänt i samband med stämplingarna på de brevet du cyklat som skapat denna enorma aversion mot fysisk stämpling.?

Att jag fått lämna cykeln utanför mest.

Men även skammen att stå där med en pappersbit som hör till för två århundrade sen och fråga om en stämpel?!? Ungdomen i kassan vet knappt vad det är. Hade man tur var man inte allt för långt efter Nils och fick samma expedit som då visste vad det var för töntigheter som var på gång. Vid några tillfällen har de varit rejält skeptiska till att sätta sin stämpel på ett kort de inte alls vet vad det är.

Fiket i Ljungbyhed är undantaget, de stämplar väl lika ofta som de bakar wienerbröd.

Grand Randonnée 2024
Ser ut som den bitvis kan vara lite trögcyklad. Dessutom undrar jag om det inte är lämpligt att plocka med en våtdräkt samt uppblåsbar flotte att transportera cykeln på under vissa delar.

Grand Randonnée 2024
Hoppla! Jag anmälde mig just till Berlin-München-Berlin.
Hoppla! Du kommer klara det bättre än jag. Jag DNF:ade i Marktredwitz vid c:a 500k. Cyklade inte ner till München utan tillbaka till Berlin istället.

Etapp 3 Dresden–Marktredwitz – jag kunde inte somna i Dresden, så jag fortsatte genom nattregnet. Och just den etappen är det svårt att få tag på mat på, långt och väldigt backigt!

Det står att det är mat och snacks på kontrollerna, men det är inte alls all-inclusive som LEL eller UTU. Det är bäst att fixa den mat du behöver själv.

Grand Randonnée 2024
Hoppla! Du kommer klara det bättre än jag. Jag DNF:ade i Marktredwitz vid c:a 500k. Cyklade inte ner till München utan tillbaka till Berlin istället.

Etapp 3 Dresden–Marktredwitz – jag kunde inte somna i Dresden, så jag fortsatte genom nattregnet. Och just den etappen är det svårt att få tag på mat på, långt och väldigt backigt!

Det står att det är mat och snacks på kontrollerna, men det är inte alls all-inclusive som LEL eller UTU. Det är bäst att fixa den mat du behöver själv.
Tack för tipset! Då får jag sikta på att ordna egen mat och se det som en bonus om det finns något på kontrollerna.

Tillbaka
Topp