Gravel mellan Stockholm - Göteborg

Goofy

Aktiv medlem
Hej!

Ska försöka få till en "liten" tur mellan Stockholm och Göteborg på gravel till våren och tänkte kolla innan jag sätter mig med Ride with GPS, TUGG mm om
det är någon som gjort liknande tur innan?

Hittar flera trådar om cykling mellan GBG - STHLM men alla verkar vara landsvägscykling.

Har även kollat lite på Unmapping Sweden och det ser ut som delar mellan Vänern och Vättern skulle kunna vara intressant.

Tack på förhand
/S

Intressant ämne :-)

Jag tänker att det på östgöta- resp västgötaslätten kan vara svårare att hitta sammanhängande grusvägar, liksom det i Södermanland och finns ganska många sjöar vars läge och riktning som styr vägvalet. Till det kommer hur mycket kringelkrok man är villig att ta...

Så här ritar Strava med alternativen "prefer dirt roads" & "follow most popular"
Screenshot 2024-09-04 at 14.22.16.png

Brukar köra Roadfinder att sätta ut en ungefärlig sträcka, sedan så går jag in och korrigerar lite beroende på vad som jag vill se och vilket underlag som önskas.

Intressant ämne :-)

Jag tänker att det på östgöta- resp västgötaslätten kan vara svårare att hitta sammanhängande grusvägar, liksom det i Södermanland och finns ganska många sjöar vars läge och riktning som styr vägvalet. Till det kommer hur mycket kringelkrok man är villig att ta...

Så här ritar Strava med alternativen "prefer dirt roads" & "follow most popular" Visa bilaga 723776
Det där blev man ju lite sugen på! En långhelg en fin helg i september/tidiga oktober kanske vore ngt...

Tillbaka
Topp