Gravel på Lidingöloppet MTB banan

Amenvafan

Aktiv medlem
Hallå!

Någon som cyklat LL MTB och kan avgöra om bansträckningen fungerar med gravel?
Bor hyfsat nära Lidingö men aldrig utforskat gravelmöjlogheterna där...

Alt om det är så att majoriteten av banan fungerar men vissa partier är för opassande så tar jag gärna emot den infon med

Det brukar vara en hel del som kör loppet med gravel eller CX. Har själv kört stora delar av banan med CX och det går fint. Man får ta det lite lugnt i någon nedförslöpa bara för att undvika genomslagspunka.

Klart att allt går. Jag har då inte sett någon på cx de ggr jag kört loppet men har iof inte letat efter dem heller. Kollade häromdagen genom min film från ett av mina lopp o nja, jag skulle då inte välja min cx, möjligtvis ht men som vanligt för en gubbe så gäller fs... :D

Typ 300m stig på den banan så fungerar fint med gravel. Optimalt tycker jag dock en helstel lätt ht är :D

Klart att allt går. Jag har då inte sett någon på cx de ggr jag kört loppet men har iof inte letat efter dem heller. Kollade häromdagen genom min film från ett av mina lopp o nja, jag skulle då inte välja min cx, möjligtvis ht men som vanligt för en gubbe så gäller fs... :D
Är ju typ 4 personer på nätet som tycker att det går bra... Det går säkert bra också. #influencers osv.
Men det går ju att cykla cx eller gravel typ överallt, men varför? För skojs skull är det säkert möjligt.

Tillbaka
Topp