Gravel runt söderbysjön; skärpning

Kan vi inte försöka hålla en lite mer civiliserad ton boys? Oavsett om det gäller fartfantomer, sura gubbar eller rentav hyggliga gravelcyklister. Med risk att det blir både trevligare och mer konstruktivt, och att vi inte längre framstår rättshaveristiska muppar.

Visst kan man ha det, men mot en sådan mupp är det svårt att själv framstå som en mupp. Man blir liksom övermuppad ?

Det är väl inte det värsta med den historieförvanskningen. Vasa ledde hela vägen och behövde knappast skrika "Ur spår" till någon (såvida inte kranskullan snubblade in på spåret).
Det värsta är väl att kranskullan befann sig i Mora, så han fick en krans, och var sen tvungen att åka med den runt halsen hela vägen till Sälen. Plex Pettersson som kommenterade (redan då!) tyckte det var märkligt.

Vad har denna tråd medfört för positivt? Det är så mycket man måste filtrera bort här för att behålla endast det väsentliga att det finns inte mycket kvar. Din feedback, däremot, är viktigt för oss och jag tackar för den då det kommer att påverka hur vi arrangerar nästa gång. Sen finns det många andra sätt att diskutera kring detta på ett mer vuxet sätt än vad som pågår här. Oavsett vad man gör bra eller fel för att stödja sin sport kommer det alltid finnas någon arrogant och patetiskt nog för att tro sig veta bättre än andra och tänka att sin egen åsikt är mer värt än 4 män som har planerat en event i några månader... (nej, detta inkluderar inte dig). Hade gärna byt åsikt om de flesta som skriver här på Happy sen första tråden om GBS men tyvärr, det verkar lika hopplöst!
Edit: självcensurering. Jag har inga belägg för hur mycket intäkter någon av arrangörerna lyckades stoppa i egen ficka.

Senast ändrad:
Mindre. Fattade aldrig när det gick över gränsen.
Håller med. Blir allt svårare att veta var nivån ligger också. Tydligen verkar ”smocka till på snoken” vara ok, men inte ”sparka till framhjulet” (båda inläggen finns citerade i ett inlägg här ovan, men bara ett av dem är borta). Känns minst sagt godtyckligt.

Jag har rapporterat ganska många inlägg i tråden och skäms inte för det (varav de flesta är borttagna nu, tack moderator). När det rör sig om vuxna människor här på happy så är det ibland otroligt vilken infantil nivå vissa inlägg har: ”Men du då din fjant!” ”Och du då din fjantfjant!”, som om vi vore kvar i lekskolan. Vuxna människor! En får dåndimpen. Vanligtvis skrollar jag bara förbi eländet, men pms-furian väcktes och fick nog.

Dessutom är homofobiska tillmälen aldrig okej, oavsett hur det var meningen att det skulle framstå. (Gissar att många ser det som ”skämt”, men i ett nedsättande sammanhang så är det inte så det framstår, utan som ren homofobi.) Fy sjutton att vara cyklist, gay och hamna här på happy och läsa sån smörja. Det är inte inkluderande i någon form, men jag antar att det är så vissa vill ha det.

Hur en skriver och uttrycker sig sprider sig, som ringar på vattnet. Tänk lite innan ni postar någonting. Skulle jag kunna säga det här till någon ansikte mot ansikte i ett vardagsrum? Om svaret är nej så kanske det helt enkelt är bäst att låta bli.

Så, missade visst lite citat och sånt igår.

För er som undrar var gränsen går? I det här fallet ganska exakt vid uppmanade om våld samt nedsättande beskrivningar av homosexuella. Ganska osmakligt och inte så relevant kan man tycka.

Mina inlägg togs bort och jag är cyklist, "gay" och på happy :) (dubbel-gay, då tydligen!)

Det spårar ofta här, men det är också lite av charmen.

Hur går man ur en tråd? Orkar inte med alla dessa aviseringen.

Untitled.png

Jösses alltså. En får ju spatt. Tur det bara var en.
(Konstigt att 10.000 tyska bögar var kul men en enda böglycra var fel och icke pk. Tur man är boomer och ska dö snart.)
10000 Tyska bögar är kul för att det driver med folk som har fobi mot homosexuella. Böglycra är inte kul då homosexualitet används som nedsättande term. Tydligt?

Mina inlägg togs bort och jag är cyklist, "gay" och på happy :) (dubbel-gay, då tydligen!)

Det spårar ofta här, men det är också lite av charmen.

Kanske borde happy byta namnen till gayride! Men tror att många inte ens vet om ursprungliga meningen av ordet "gay".

Att det spårar lite kan visst har sin charmen, men i den här tråden är det klart att det har gått för långt för många. Alla är olika och några mer eller mindre känsliga, så det är viktigt att hålla en ton som är trevligt för de flesta.

I känsliga ämnen som den här är det ännu viktigare att skriva konstruktiva inlägg, för att det är, jag hoppas, klart för alla att det finns stor risk för urspårningen.

10000 Tyska bögar är kul för att det driver med folk som har fobi mot homosexuella. Böglycra är inte kul då homosexualitet används som nedsättande term. Tydligt?
Den man älskar driver man med. Jag älskar mina bögkompisar. Men alla har inte (vår sorts) humor och ser man homosexualitet som ett handikapp ska man såklart inte driva det vore taskigt. Då har man större problem.

Kanske borde happy byta namnen till gayride! Men tror att många inte ens vet om ursprungliga meningen av ordet "gay".

Att det spårar lite kan visst har sin charmen, men i den här tråden är det klart att det har gått för långt för många. Alla är olika och några mer eller mindre känsliga, så det är viktigt att hålla en ton som är trevligt för de flesta.

I känsliga ämnen som den här är det ännu viktigare att skriva konstruktiva inlägg, för att det är, jag hoppas, klart för alla att det finns stor risk för urspårningen.

Urspårning vad menar du? Det har väl handlat om gravel runt söderbysjön hela tiden. Typ?
;)

Edit: självcensurering. Jag har inga belägg för hur mycket intäkter någon av arrangörerna lyckades stoppa i egen ficka.
Vad bra att du lyfter upp den punkten.

Eventet drog en jättefin summa och det hela gick direkt till Läkare Utan Gränser. DVS att vi som har lagt vår fritid på detta får betald i form av leende från alla deltagare och alla goda minne. Sen får man en del konstruktive feedback på saker som kan förbättras till nästa gång och sen får man en massa skit från icke insatta och otrevliga personer här. Men dessa sistnämnda är, som tur är, bara en minoritet vars inlägg med väldigt låg intellektuell nivå gör det inte ens värt att besvara. (Måste vara en slump förresten att samma namn dyker upp från tidigare tråd riktad mot GBS…) För att oavsett vad dessa trollar bemöter för svar, så kommer de alltid hitta på ett sätt att vräka ur sig osanningar och bedöma andras engagemang utifrån deras lilla trångsyn vinkel, och göra nar av oss trots vi ändå inte har helt motsatta mål (vill jag tro!)...

Jag hoppas bara att ni inser att det visa skriver närmar sig farligt nära till nätmobbning och hoppas för er skull att ni är vettigare personer på andra sidan av skärmen.

Själv kommer jag fortsätta att vinka glad åt alla cyklister oavsett formen på styret.

Oavsett vad man gör bra eller fel för att stödja sin sport kommer det alltid finnas någon arrogant och patetiskt nog för att tro sig veta bättre än andra och tänka att sin egen åsikt är mer värt än 4 män som har planerat en event i några månader

Synd att alla inte kan vara lika trevliga som dig :)

...och sen får man en massa skit från icke insatta och otrevliga personer här.
Man behöver inte vara ett dugg insatt för att inse att det är synnerligen dumt att arrangera ett cykellopp på motionsspår som bevistas även av folk som inte deltar i loppet.
Sen kommer naturligtvis mängden skit man får stå i nån slags proportion till hur man bemöter kritik i efterhand. Som det låter på dig har du inte ens insett att loppet medförde problem som arrangören hade kunnat undvika.
Det är nog ingen som tror att ni hade nåt slags ont uppsåt, så för er del skulle det garanterat löna sig att vara lite ödmjuk och inte bara avfärda kritiken som irrelevant.

Det är nog ingen som tror att ni hade nåt slags ont uppsåt, så för er del skulle det garanterat löna sig att vara lite ödmjuk och inte bara avfärda kritiken som irrelevant.
Håller med till 100. I den här tråden hade ni kunnat komma ut som vinnare med lite ödmjukhet. Nu blev det istället tvärtom.

Man behöver inte vara ett dugg insatt för att inse att det är synnerligen dumt att arrangera ett cykellopp på motionsspår som bevistas även av folk som inte deltar i loppet.
Sen kommer naturligtvis mängden skit man får stå i nån slags proportion till hur man bemöter kritik i efterhand. Som det låter på dig har du inte ens insett att loppet medförde problem som arrangören hade kunnat undvika.
Om du läser mina svar (vilket du verkar inte ha gjort då du fortfarande pratar om cykellopp) och inte det som rapporteras av andra så borde du se och förstå att vi har tagit åt oss det väsentliga. Och det har jag uttryckt mer än en gång sen mitt 1a svar i denna tråd! Men då kanske saknar ni substans för att kunna gnälla vidare så bäst nog för er att blunda för det!

Senast ändrad:
Om du läser mina svar (vilket du verkar inte ha gjort då du fortfarande pratar om cykellopp) och inte det som rapporteras av andra så borde se och förstå att vi har tagit åt oss det väsentliga. Och det har jag uttryckt mer än en gång sen mitt 1a svar i denna tråd! Men då kanske saknar ni substans för att kunna gnälla vidare så bäst nog för er att blunda för det!
Jag tycker iallafall att ni inför nästa gång skall fråga Länsstyrelsen och Polisen om de tycker det är en "manifestation" eller ett cykellopp.

En manifestation lär också behöva tillstånd från Polisen då den lär räknas under epitetet allmän sammankomst.

Tvåa på bollen :)

Tillbaka
Topp