Gravel sadelstolpe

Gravel sadelstolpe
Jag har en fundering över sadelstolpe till en gravel. Jag har idag en trek checkpoint alr 5 som har en 27.2 alu stolpe. Vad är fördelarna respektive nackdelarna med att byta ut den mot en i kolfiber? Vikten är försumbar i mina ögon så undrar mer över annat att vinna eller förlora? Vad säger ni?

Gravel sadelstolpe
Vad är fördelarna respektive nackdelarna med att byta ut den mot en i kolfiber?
Oftast är det endast priset och om det är en fördel eller nackdel får du själv avgöra
Vikten är försumbar i mina ögon så undrar mer över annat att vinna eller förlora?
Det finns modeller som reducerar vibrationer och på så sätt kan förbättra komforten
Men det kanske märks mest med tunna hårt pumpade däck, dvs typisk lvg på dålig asfalt el likn och inte så mkt på en gravel med feta däck med lågt tryck
En sådan stolpe på <1kSEK;

Senast ändrad:
Gravel sadelstolpe
Jag har en fundering över sadelstolpe till en gravel. Jag har idag en trek checkpoint alr 5 som har en 27.2 alu stolpe. Vad är fördelarna respektive nackdelarna med att byta ut den mot en i kolfiber? Vikten är försumbar i mina ögon så undrar mer över annat att vinna eller förlora? Vad säger ni?
Canyons dämparstolpe görs i 27,2 mm och är suverän. Ger betydligt bättre komfort, gäller den med setback.
Den rakare ger jag inte så mkt fördelar jämfört andra. Ergon har liknande men påstås inte vara lika.

Tillbaka
Topp