Stifler87an
Medlem
Gravelbike pendling
Hej! Ny här och har sökt runt efter lite info om gravelbikes. Är på väg att köpa min första gravel i dagarna och vill gärna få med mig lite input på erfarenheter och personliga åsikter ifrån er lite mer vana åkare. Tänker använda mig av graveln till daglig pendling året runt. Lite träning och förmodligen något litet helgsäventyr då och då. Budgeten är strax under 20000kr och då förra cykeln blev stulen vill jag ha en cykel som finns i butik. Dvs kan inte vänta till februari på en Canyon.
Modeller jag testat på och väljer mellan är:
Specialized Diverge Elite E5 -18990kr
Diverge Elite E5
Merida Silex 400 - 16990kr
Silex 400
Scott Speedster Gravel 30 -16990kr
Speedster Gravel 30
Vill ha en hoj med bra bang for the buck, som är någorlunda framtidssäker vad gäller komponenter, andrahandsvärde vid försäljning om man vill byta upp sig. I o med att det ska pendlas kan det vara shysst och få plats för skärmar och vinterdäck som är minst 35mm.
Tack på förhand!
Modeller jag testat på och väljer mellan är:
Specialized Diverge Elite E5 -18990kr
Diverge Elite E5
Merida Silex 400 - 16990kr
Silex 400
Scott Speedster Gravel 30 -16990kr
Speedster Gravel 30
Vill ha en hoj med bra bang for the buck, som är någorlunda framtidssäker vad gäller komponenter, andrahandsvärde vid försäljning om man vill byta upp sig. I o med att det ska pendlas kan det vara shysst och få plats för skärmar och vinterdäck som är minst 35mm.
Tack på förhand!