Är det bara jag som tycker att RH, Ultradynamico är alldeles för dyra däck? Har svårt att motivera närmare 1000kr/däcket.
Jo det är ju det som tar emot.. Men tycker bakdäcket, Vittoria Teranno dry nöts väldigt mycket och snabbt...
Kanske en mer prisvärd(?) kompromiss då kan vara med
René Herse Extralight fram och
Panaracer Gravelking Slick bak
För åtminstone jag tycker att jag är känsligare för framdäckens kvalité jmf med den hos bakdäcken.
I åtminstone 35mm versionen klarade sig René Herse (under det äldre namnet Compass) riktigt bra även i standardversionen i detta rullmotståndstest
Recently, the German magazine TOUR published a table showing the 'five fastest tires in the world.' We are excited to see our Rene Herse Bon Jon Pass 700C x 35 mm tires (back then still under the Compass label) on this list, in the company…
www.renehersecycles.com
Men för den som funderar på så smala graveldäck som 32mm finns det en del konkurrenter ffa vad gäller punkteringsskydd och rullmotstånd enl detta test i
Tour 8-2022
Kanttråd
Slanglösa
<REDIGERAT>
Tidningen Tour testade 15 olika däck i 32mm i nr
8-2022, sammanlagt hamnade Stampede Pass EL i nedre tredjedelen av testet mkt pga bristfälligt punkteringsskydd och våtgrepp.
Läs mer om hur Tour testar grepp
här och rullmotstånd
här.
Tour 8-2022 innehåller förstås mkt mer än enbart testet av 15 olika 32mm däck, varför inte köpa den och läsa den själv?
Numret går att köpa, både som pappers och e-tidning (från 4,99 €), här:
https://www.delius-klasing.de/tour-lesen-wie-ich-will
Scrolla ned till "
Einzelheftkauf"