Grenserittet hojen II (MTB) 6850 gr

captain8track

Ny medlem
vet inte riktigt, men lättare än bb7 vore ju inte fel, de fungerar bra men är tunga. Är inte sugen på att ha hydrauliska bromsar mestadels för att det ser fult ut med toppreglage...

cerro

Aktiv medlem
GT/Giant: Såg nu att du köpt fel sadelstolpsklämma. Skulle köpt den lättare KCNCklämman på 13g istället, fungerar fint på mtb, cx och lvg. :)

Aktiv medlem
GT/GIANT skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer att bli lätta och fina Bashar nu från
> USA, en på var sida om drevet skall jag försöka
> att få dit. 27 gr st
>
> Markus

Ohhhhh, låter kasnek emr som styrare än baschar. Men ivf.

har du länk eller bild?

Jag har testat nu att motera dit 2 st Bashar men det går inte pga LVG parti.
Kommer att bli en Framväxel itället, har varit i kontakt med Öijer som har kört så här.
Mörksuggan om jag inte minns fel och det funkade fint.
Så jag får lägga min 27 gr bashar på hyllan så länge om jag inte kränger av dem.
Så jag kommer nog att montera en Duraace växel eller Force.
Får väll se vad det slutar, Kommer inte iallafall att komma över 7 kg med allt.
Skulle tippa på 6935-6960 kr, Sedankan man ju alltid byta Kassett till KCNC eller något annat lätt men det får vara så länge.

Markus

Jilster

Aktiv medlem
GT/GIANT!

Beställ en jump stop från N-gear. Väger och kostar ingenting. Inga problem att beställa. Mät sadel stolps röret vilken diam du ska ha.

Hålla på med tunga fram växlar känns dumt på en sådan maxad cykel.

Edit: väger 30g

Senast redigerad av en moderator:
Jasså du är sugen på hjulen.
Jo de är grymma, vem vet när det gäller mig en dag kanske de blir till salu.
Hojen har ju inte rullat en meter ännu.
Är grymt sugen på att testa den, om jag skall ha 39 eller 42 klinga är frågan.

MJ

Japp då var den helt klar med Jump stopp från N-Gear och ALU Bash som Mr TREK har tippsat mig om.
Kommer ut bild Imorgon.
Vikten då, Jo 6930 med allt. Då snackar vi ju som på Bilderna, pedlar, barhands.

Kan bara säga att jag är nöjd, tänk om man hade haft råd med en Scott Scale 10 eller LTD eller nya Focus ramen. Då hade den vari sjukt ännu mycket lättare.
Har spanat på KCNC v-broms kitt. Vill gärna ha detta men det får vänta tills Dollarn har fallit igen.

MJ

Nu är första riktiga turen gjort i påsken med STELISEN. Nu sitter det ju både jumpstopp och Bash på den. Mestadels gick det på snabba grusvägar inte på fjället utan på vanliga vägar och lite elljus spår. Vilken konstig känsla det var, fruktansvärt lätt i framdelen.
Skulle ta en höger avfart i snabb fart, svängde som jag brukade med Epicen och drog rakt ner i diket på insidan efter ett bra kast på hojen först.
Kände det med att man ställer sig inte bara upp och spurtar som man kör på sin vanliga hoj.
Måste veta var man har tyngden annars så blir den jätte nervös.
Helheten var bra, körde i något riktigt surhål och klabbade allt däcken igen fort.
Körde på en riktigt stök stig och där gick det inte fort, for som en pingisboll mellan träden.
Lite kuslig känsla men man vänjer sig nog.

Markus

captain8track

Ny medlem
Det är riktigt läskigt och gå från FS till plastraket, gjorde det i helgen. sjukt nervösa och allmänt jävlig känsla i skogen men man vänjer sig kvickt vid att det svarar på minsta lilla pådrag. ska bli kul o se hur trött man tycker fs'n är nästa gång man kör den!

Topp