42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Fördelar är sjukt snabba växlingar och att det
> är lätt och hållbart, nackdelar möjligen att
> det är rätt unikt och kan vara knepigt med
> reservdelar samt att det kan ta en tag att vänja
> sig, risken finns även att man tycker det
> fungerar kanon! ;)
vilka reservdelar? att x.0 twister reglagen (som deras gripshift reglage ju heter) är ju rätt "bombproof", dessutom är de relativt billiga, sett till va trigger reglagen kostar.
toshiba skrev:
-------------------------------------------------------
> Gripshift sliter ut handskar i tumgreppet, kanske
> inte en big deal...
hehe, trigger slet ut mina handskar på tummleden :D
Hörde x.0 twister mellan 2000 och 2007, grymt nöjd. Bytte i slutet av 2007 till trigger, mest för att jag var nyfiken. Har i år gått tillbaka till twister, o kör nu 10-delade x.0 twister reglage. Varför? gillar att man kan gå igenom hela kassetten i ett svep, lätt att ta flera växlar. tycker de ger en skönare känsla i växlingarna o lär man sig äre inte så svårt att växla i teknisk terräng. dessutom gillar jag att reglaget till framväxeln har massa microsteg, så man kan justera växeln under tur så att säga, så att den aldrig skrapar :D skrapar den när man ligger på en kugg långt ner på kassetten, vrid till lite på reglaget o vips så skrapar det inte, o lika åt andra håller. utan att man byter växel fram :D tycker även de ä skönare uppförs. jag brukar även bli lite trött i fingrarna på långlopp, då äre klart lättare att växla me twister, i alla fall för mig :D