Gröngöling behöver tips på cykel

Fortress

Medlem
Hej.
Jag har sedan min son föddes blivit för rund och behöver komma i form. Därför tänkte jag att jag köper en cykel att pendla till jobbet med (9km) samt att det blir en bra ursäkt att komma ur huset emellanåt då det blir för mycket skrik med alla barn. Kommer därför att cykla mest uselt asfalterade småvägar, men också kanske lite grusväg om jag hittar någon. Budgeten ligger väl nån stans mellan 6-9 tusen beroende på vad man hittar där.

Jag är 186cm lång och strax över 100kg..

Alla dessa ser spännande ut. Hade velat kunna klämma och känna.. Vad tror ni om Specialized Sirrus X 2.0? Eller Specialized överlag? Har en återförsäljare här i Umeå nämligen.

Specialized är generellt lite dyrare än många andra märken, men som nybörjare kan det vara rätt skönt att ha en väldigt bra återförsäljare att ha att göra med, för service och liknande. ByBike i Umeå har jag bara goda erfarenheter av.

Jag valde till slut en Specialized Sirrus X 2.0. Gillar utseendet och att den hade något bredare däck än en vanlig racer. Ingen aning om jag blir nöjd, det återstår att se. Det är som sagt skönt att det finns lokala experter!

Tillbaka
Topp