Grova ben
_Calle_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå!
>
> Jag har en fråga, jag har hållit på och cyklat
> länge och jag tränar cykel ca 3 ggr i veckan och
> kompletterar med styrketräning 3 ggr och jag
> undrar hur man kan bygga upp så man får riktigt
> grova ben både vader och lår?
>
>
> Mina ben är jätte smala så jag skulle vilja få
> benen riktigt grova och så ska musklerna synas väl
> någon som har nåt tips med både kost och träning
> och hur lång tid det skulle kunna ta?
>
> Mvh Cyklisten
Jag skummade enbart igeom ovanstående, vissa tips har redan förekommit men det här är standardtipset som en kroppsbyggare/styrkelyftare skulle ge dig:
Ska man bygga muskler så är det tre huvudingredienser som gäller:
1) Mat med mycket proteiner och kolhydrater i stora mängder. Hellre för mycket än för lite.
2) Styrkelyftarträning med mycket tunga benböj (alternativt i maskin så att dina axlar är obelastade) 2-3 gånger i veckan. Kolla gärna in hur ett styrkelyftarpass ser ut och gärna även hur styrkelyftare beter sig i övrigt i träningslokalen. De vilar hela tiden, snackar och umgås, sedan kör de ett tungt set med några få repetitionner och vilar sedan igen. OBSERVERA: Ingen övrig träning, cykel uteslutet!
3) VILA. Sov som en gris ligg framför teven och käka rostbiff, keso, bananer. Rör på dig så lite du kan.
Efter tre månader är du stor som ett berg.
edit: justerade stavning, särskrivning etc.
-------------------------------------------------------
> Hallå!
>
> Jag har en fråga, jag har hållit på och cyklat
> länge och jag tränar cykel ca 3 ggr i veckan och
> kompletterar med styrketräning 3 ggr och jag
> undrar hur man kan bygga upp så man får riktigt
> grova ben både vader och lår?
>
>
> Mina ben är jätte smala så jag skulle vilja få
> benen riktigt grova och så ska musklerna synas väl
> någon som har nåt tips med både kost och träning
> och hur lång tid det skulle kunna ta?
>
> Mvh Cyklisten
Jag skummade enbart igeom ovanstående, vissa tips har redan förekommit men det här är standardtipset som en kroppsbyggare/styrkelyftare skulle ge dig:
Ska man bygga muskler så är det tre huvudingredienser som gäller:
1) Mat med mycket proteiner och kolhydrater i stora mängder. Hellre för mycket än för lite.
2) Styrkelyftarträning med mycket tunga benböj (alternativt i maskin så att dina axlar är obelastade) 2-3 gånger i veckan. Kolla gärna in hur ett styrkelyftarpass ser ut och gärna även hur styrkelyftare beter sig i övrigt i träningslokalen. De vilar hela tiden, snackar och umgås, sedan kör de ett tungt set med några få repetitionner och vilar sedan igen. OBSERVERA: Ingen övrig träning, cykel uteslutet!
3) VILA. Sov som en gris ligg framför teven och käka rostbiff, keso, bananer. Rör på dig så lite du kan.
Efter tre månader är du stor som ett berg.
edit: justerade stavning, särskrivning etc.
Senast redigerad av en moderator: