zinkpasta
Aktiv medlem
Grundlig tvätt av kolfiberram (mastic tape, limrester mm), tips?
Dags att sota för gamla synder.. Har en kolfiberram med diverse limrester o annat bös, bl.a. från skyddstejp men ffa från mastic tape, då jag fick den briljanta idén att sätta det under kedjestagen som skydd. Det funkade förvisso bra, men nu när jag ska ha bort det ångrar jag att jag inte satte ett lager skyddstejp under först..
Även lite tjockare limrester på nåt ställe, som inte ger sig med vanlig baby wipes.
Nån som har tips för att få bort detta på någorlunda smidigt sätt, och utan att skada kolfibern/lacken då, helst?
(Iaf mastic-klägget kan man väl "rulla"/nöta bort med fingrarna, men det är ju rätt segt jobb så föredrar nån bättre (kemisk?) lösning, pun intended.)
Även lite tjockare limrester på nåt ställe, som inte ger sig med vanlig baby wipes.
Nån som har tips för att få bort detta på någorlunda smidigt sätt, och utan att skada kolfibern/lacken då, helst?
(Iaf mastic-klägget kan man väl "rulla"/nöta bort med fingrarna, men det är ju rätt segt jobb så föredrar nån bättre (kemisk?) lösning, pun intended.)