Det blev en väldigt improviserad tur mot änggårdsbergen ikväll..
Först en snabb montering av lampan på hjälmen..
Batteri med ramfäste (spänns fast med kardborreband). Om man vill så kan man enkelt plocka bort gummihållarna för kardborrebanden och få ett helt runt batteri att stoppa ner i någon tjusig ficka..
Batteriet med ramfästet spändes snabbt fast på ena axelremmen på min camelbak. (Ni ser det underifrån där även strömbrytaren för ljuset sitter)
Jag fick inte en enda lyckad bild av ljuset i skogen så ni får hålla tillgoda med cykeln.
Lampan fick klart godkänt i skogen !!
Man klarar utan problem att hålla hög hastighet på större stigar.. Lampan lyser väldigt långt om man lyfter lite på huvudet.. Riktar man mitten av ljuskäglan framför cykeln så ser jag inte att man skall ha några som helst problem med mindre riktigt svåra tekniska stigar.
Jag kan tänka mig att det blir enklare och enklare efter ett par gånger i skogen när man vant sig vid ljuset.. Men om jag som helt grön amatör lyckas blåsa igenom änggårdsbergen, på helt nya stigar i beckmörkret, så borde lampan räcka till.
Ni som beställt kan andas ut.. <:
ps: Om det blir någon enklare mörkerkörning i helgen så hänger jag på. Förhoppningsvis är det någon med som kan hantera en kamera. ds: