Mathias
Aktiv medlem
[Gruppköp Stockholm] NFS Ultimate Bicycle Chainlube
zodah sa:Jag dyker upp till langningen på Plattan.
Hur känner jag igen dig? : -)
Här är en gammal bild. Jag har lite mer skägg nu.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
zodah sa:Jag dyker upp till langningen på Plattan.
Mathias sa:Ajdå, och jag som trodde du hängde här nästan jämt! :) Jag får ta med lite när vi ses i skogen!
Mathias sa:zodah sa:Jag dyker upp till langningen på Plattan.
Här är en gammal bild. Jag har lite mer skägg nu.
simson sa:Godmorgon !
Jag kan köpa sista flarran , är Jönköping idag men är hemma i Stockholm imorgon .
Mange
Mathias sa:Gaddamn äntligen! Började nästan ge upp hoppet då UPS-statusen på paketet så sent som i förrgår visade att paketet var i New York. Men igår fick jag en avi i brevlådan om att ett paket fanns att hämta. Alla flaskor totalt kostade 3220kr inkl. frakt och tull gick på 1027kr. Totalt alltså 4247kr / 20st = 212kr och 35 öre per flaska. Men! Nu har jag precis kontrollräknat alla flaskor tre gånger och vi har fått 21 flaskor. En bonusflarra är med alltså. Det betyder att priset sjunker till 203kr! Och Fjärdebrunn som också ville ha en flarra kan nu få en!
Hollywood hade inte kunnat komma på ett bättre slut.
Så. Jag kommer vara hemma här i Tyresö tills jag ska jobba igen den 7/1 om någon behöver sin beställda flarra akut. De som vill få sina oljor skickade ska jag försöka posta närmaste dagarna men det är ju helg nu i tre dagar tyvärr. Jag PM:ar er om fraktkostnad så fort jag vet vad Postnords frakt kostar... På tisdag den sjunde så tar jag med flaskorna till jobbet i centrala Sundbyberg. Jag vet inte om jag cyklar eller åker tåg än så jag återkommer om mötesplats i mer centrala Stockholm i början av nästa vecka. Man kan alltid komma förbi på jobbet i Sumpan om det tränger! Swish tar vi vid leverans men jag vill gärna försöka bli av med alla flaskor nästa vecka.
Fjärdebrunn sa:Spännande.
Undrar vad jag ska göra med den?
+1NickPick sa:En ny kedja har ju fint fabriksfett i sig som kommer att trycka ut ett bra tag till.
HåkanC sa:+1NickPick sa:En ny kedja har ju fint fabriksfett i sig som kommer att trycka ut ett bra tag till.
Därför kan det kanske vara intressant
"Känns som det är dags för lite Kedjeteknik, som kanske kan reda ut vissa saker. Jag jobbar med bland annat med kedjedrifter i industrin om dagarna
….
Kedjorna är genomsmorda från tillverkning, så använd inte avfettning på dem, utan torka av och olja in rejält igen, och tork sedan bort överflödet. Får man in avfettning mellan hylsa och bult (glöm alltså skonrullen!) så är det svårt att få in ny olja/fett där, och det lär bli kedjebyte ganska snart."
Från: https://happyride.se/forum/read.php/1/3550821/3600352#msg-3600352
/Håkan
Mathias sa:HåkanC sa:+1NickPick sa:En ny kedja har ju fint fabriksfett i sig som kommer att trycka ut ett bra tag till.
"Känns som det är dags för lite Kedjeteknik, som kanske kan reda ut vissa saker. Jag jobbar med bland annat med kedjedrifter i industrin om dagarna
….
Kedjorna är genomsmorda från tillverkning, så använd inte avfettning på dem, utan torka av och olja in rejält igen, och tork sedan bort överflödet. Får man in avfettning mellan hylsa och bult (glöm alltså skonrullen!) så är det svårt att få in ny olja/fett där, och det lär bli kedjebyte ganska snart."
/Håkan
Hmm.. Det är egentligen så jag brukar göra. Jag ville vara extra noggran den här gången. :-) Men jag torkade hela kedjan med IPA (inte ölen) efteråt så med lite tur fick jag bort avfettningen. Men om ni hör något som exploderar i närheten av Tyresö så är det bara jag. (Idag kunde jag tyvärr inte cykla på grund av elak hosta.)
HåkanC sa:+1NickPick sa:En ny kedja har ju fint fabriksfett i sig som kommer att trycka ut ett bra tag till.
….
/Håkan
jomper sa:Frågan är bara varför de oljar in kedjan med klister från fabrik. Det har jag ofta funderat på under sömnlösa nätter.
Makten sa:jomper sa:Frågan är bara varför de oljar in kedjan med klister från fabrik. Det har jag ofta funderat på under sömnlösa nätter.
För att det skyddar mot rost och håller länge för gemene man som aldrig smörjer kedjan.
Ska man nödvändigvis tvätta bort denna gucka så är lacknafta eller diesel vettigt eftersom det är relativt fett. Det torkar aldrig helt men har något smörjande egenskaper och löser sig fint med olja som man sen dräller på efter behag.
+1zodah sa:Tackar Mathias för fantastisk hantering av denna beställning
+1zodah sa:Tackar Mathias för fantastisk hantering av denna beställning
Barrett sa:Torkade av kedjan och droppade på lite magi igår. Ska testa med en 20-milare imorgon, förväntningarna är helt friktionsfritt trampande och att mitt drivpaket som är på sista versen får ny-känsla. :)
Tack Mathias!
Makten sa:jomper sa:Frågan är bara varför de oljar in kedjan med klister från fabrik. Det har jag ofta funderat på under sömnlösa nätter.
För att det skyddar mot rost och håller länge för gemene man som aldrig smörjer kedjan.