Grus-status på ekerö?
Lustigt att det är samma sträcka varje år som inte sopas förrän flera veckor efter resten..Och kör man höger mot Färingsö så är det bara nån km vid Skå med dödsgrus. Övriga Färingsö är grusfritt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lustigt att det är samma sträcka varje år som inte sopas förrän flera veckor efter resten..Och kör man höger mot Färingsö så är det bara nån km vid Skå med dödsgrus. Övriga Färingsö är grusfritt.
Kan bekräfta detta, osopat mellan ica och kyrkan, bra sopat på väg tillbaka från Stenhamra. Jag vände tillbaka vid svartsjö så kan inte säga hur det var längre ut. Trots ok grus-status så kändes graveln som rätt beslut idag..Kan svara mig själv att det är välsopat ut på Färingsö också. Eventuellt var cykelbanan mellan ICA Skå och Skå kyrka osopad (som vanligt), men körde på vägen idag så såg inte riktigt. En del grus på Kumlavägen mellan Skå kyrka och Svartsjö slott där man verkar ha lagat gropar i asfalten, men inte så att det störde. Minns det som sopat på cykelbanan tillbaka från Stenhamra, men var ganska trött där så är lite suddigt.
Körde bara till stenhamra så vet inte status på lagningarna som gjorts ut mot svartsjö men där jag körde var det samma status som för 2 veckor sedan. Körbart på racer men graveln fortfarande rätt val för mig.Någon som vet hur det ser ut nu?
Var det rent vid Drottningholm alltså?Rapport och rapport, jag rundade bara Tappströmsbron (åkte från färjan till Brommaplan) men den lilla biten var inget grus i dag, (förutom på den nya fra-rundan såklart.)
Har de inte grus utanför slottet?Såklart kungafamiljen ska ha sopat rent framför egen dörr, det är dom värda :)
Hinner du inte innan lördag? ;-)Min fråga avsåg naturligtvis cykelbanan och inte själva grusgångarna, där var väldigt grusigt och skitigt häromhelgen. Men nu har staine ju intygat att det är soprent förbi Drottningholm, så om jag tar räsern ut på Ekerö och punkar på dödsgrus så kan han vänta sig ett stämningsbrev från min advokat.![]()
Ska testa i morgon, återkommer med rapport!Vad är grusstatusen utåt Nacka, Värmdö, Ingarö?
Någon som vet??
Ganska ren cykelbana från stan via Nacka till Gustavsberg. Lite kvarvarande grus här och var men inga partier med dödsgrus. Ingarö-varvet väldigt fint. Däremot är cykelbanan från Brunn till Värmdö Marknad väldigt grusig men där kan man väl ta vägen istället om man har räser.Vad är grusstatusen utåt Nacka, Värmdö, Ingarö?
Någon som vet??
Det var flera veckor sedan jag var ute men då körde alla man mötte racer redan då, så tror inte gruset ska vara en issue.Har någon varit ute på ekerö / färingsö och kan uppdatera med status kring gruset?
Har bara cyklat ut till Svartsjö men så långt är det är sopat och alltså cyklingsbart med racer men som vanligt på våren finns det lite gruskorn här och där.Har någon varit ute på ekerö / färingsö och kan uppdatera med status kring gruset?