Grus-status på ekerö?

Grus-status på ekerö?
Kan rapportera att det var sopat och fint hela vägen till Svartsjö slott och runt Stenhamra. Lite löst grus här och där som åker in från vägen och lite småsten runt vägbygget men inga konstigheter.

Enda att klaga på var att många hade väldigt dålig koll bakåt trots att racern utrustats med ringklocka så var det många gånger jag fick plinga en gång extra.

Grus-status på ekerö?
Sopat fram till Tappströmsbron nu, men väldigt smutsig asfalt bitvis. Glad att jag har skärmar. Kan någon rapportera om det är sopat ut på Färingsö också?

En trevlig överraskning var att man äntligen hade öppnat cykeltunneln vid Tappströmsbron så att man slipper ta sig över bilvägen, via den där provisoriska övergången som har varit där ett par år, när man ska utåt Färingsö.

Grus-status på ekerö?
Kan svara mig själv att det är välsopat ut på Färingsö också. Eventuellt var cykelbanan mellan ICA Skå och Skå kyrka osopad (som vanligt), men körde på vägen idag så såg inte riktigt. En del grus på Kumlavägen mellan Skå kyrka och Svartsjö slott där man verkar ha lagat gropar i asfalten, men inte så att det störde. Minns det som sopat på cykelbanan tillbaka från Stenhamra, men var ganska trött där så är lite suddigt.

Grus-status på ekerö?
Kan svara mig själv att det är välsopat ut på Färingsö också. Eventuellt var cykelbanan mellan ICA Skå och Skå kyrka osopad (som vanligt), men körde på vägen idag så såg inte riktigt. En del grus på Kumlavägen mellan Skå kyrka och Svartsjö slott där man verkar ha lagat gropar i asfalten, men inte så att det störde. Minns det som sopat på cykelbanan tillbaka från Stenhamra, men var ganska trött där så är lite suddigt.
Kan bekräfta detta, osopat mellan ica och kyrkan, bra sopat på väg tillbaka från Stenhamra. Jag vände tillbaka vid svartsjö så kan inte säga hur det var längre ut. Trots ok grus-status så kändes graveln som rätt beslut idag..

Grus-status på ekerö?
För övrigt så verkar det som att man kanske ska vara beredd på mer biltrafik på vägarna runt Lindötunneln. Mötte en bil på vägen ut och såg varningsskyltar för mötande biltrafik på vägen tillbaka. Har väl varit öppet för bilar även tidigare i det området (iaf till viss del), men verkar som att något har ändrats i samband med vägbyggena för förbifarten.

Grus-status på ekerö?
Grusigt här och där men inte värre än att man slapp punka. Jobbigt många stockholmsbilister dock, gäller att hålla koll.
Nu är jag iof sen länge en trött och halvfet n00b men tänkte ändå jaga ikapp en tjej på röd räser. Det tog typ 2 mil. När jag kom ikapp hängde tungan ner på axeln men då såg jag att vevpartiet hennes (på cykeln alltså) såg misstänkt svullet ut. Aja, då kan man väl få känna sig som den avdankade 50-plus-plussare man är... ;)

Grus-status på ekerö?
Tänkte dra en runda Lvg på Färingsö imorgon kväll. Nån som har koll på hur det ser ut i år?
Kommer från Sthlm, så undrar om cykelbanan Bromma-Skå är grusad eller saltad i år?

Och FRA kan man väl inte köra längre om man vill ha grusfritt eller?

Grus-status på ekerö?
När jag var ute med graveln en sväng för 1,5 vecka sedan så var det ganska rent stora delar av cykelbanan ut till Färingsö. Antingen var det sopat eller (mer troligt) inte grusat från början pga sopsaltning under vintern. Däremot var det rätt grusigt och skitigt vid Drottningholm och ca 1 km västerut därifrån, samt den klassiska biten av cykelbana precis norr om Ica Skå som av någon anledning alltid brukar vara sist att bli sopad. Kollade inte cykelbanan ut mot Stenhamra.

Kanske ännu renare nu, någon som är ute i dagarna får gärna avge kompletterande rapport! :-)

Grus-status på ekerö?
Rapport och rapport, jag rundade bara Tappströmsbron (åkte från färjan till Brommaplan) men den lilla biten var inget grus i dag, (förutom på den nya fra-rundan såklart.)

Grus-status på ekerö?
Min fråga avsåg naturligtvis cykelbanan och inte själva grusgångarna, där var väldigt grusigt och skitigt häromhelgen. Men nu har staine ju intygat att det är soprent förbi Drottningholm, så om jag tar räsern ut på Ekerö och punkar på dödsgrus så kan han vänta sig ett stämningsbrev från min advokat. 😊

Grus-status på ekerö?
Min fråga avsåg naturligtvis cykelbanan och inte själva grusgångarna, där var väldigt grusigt och skitigt häromhelgen. Men nu har staine ju intygat att det är soprent förbi Drottningholm, så om jag tar räsern ut på Ekerö och punkar på dödsgrus så kan han vänta sig ett stämningsbrev från min advokat. 😊
Hinner du inte innan lördag? ;-)

Grus-status på ekerö?
Vad är grusstatusen utåt Nacka, Värmdö, Ingarö?
Någon som vet??
Ganska ren cykelbana från stan via Nacka till Gustavsberg. Lite kvarvarande grus här och var men inga partier med dödsgrus. Ingarö-varvet väldigt fint. Däremot är cykelbanan från Brunn till Värmdö Marknad väldigt grusig men där kan man väl ta vägen istället om man har räser. 👍

Grus-status på ekerö?
Lvg-cyklingens dag på Ekerö? Jösses va folk iaf. Grusigaste cb-n var från Färentuna k:a till Coop men bilvägen var ju sopad och fin. För den modige. Men bilisterna var ändå hyfsat snälla.
(Edit: det var en ad hoc-tur, en sån asocial runda som man inte får vänner på. Men bättre än inget!)

Grus-status på ekerö?
Direktsändning från COOP Kungsberga.
Lite lugnare med folk nu, men vinden....🥴 IMG_20260321_151254.webp

Tillbaka
Topp