Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grymt, Bitema näst! Vad behöver man för att byta pedaler?Spärrnyckelsats från biltema som nog får delas med hushållet behövs som grund.
Sen är det nog kedjepiska och kassetthylsa samt en insexnyckel uppsättning.
Gaffelpump är helt nödvändigt också.
15 mm nyckel, alt. 6 eller 8 mm insexVad behöver man för att byta pedaler?
Biltemanivå räcker gott. Kanske någon dyrare lyxpryl
Vad har du tänk att lägga?
Har aldrig hört talas om någon som ångrat köp av kvalitetsverktyg.Hur som helst, mitt lilla förslag förutsätter att familjen är sugen på att investera lite i att ha rimligt med verktyg hemma utöver barnets cykelverktyg.
Man vill ju inte att barnen växer upp till stanare osv.
Skämt å sido. Verktyg är bra.
Samt gaffelpump, det måste man ha som sagt.
Fulldämpad enduro.Jag har ingen luftfjädrad gaffel, men om man har det så kan jag tänka mig att det behövs. Har inte kollat specen på Cabra 2017, men det kanske är luftfjädrad gaffel på de flesta MTB av senare årsmodell.
Jag har typ allt det där och blir sugen på att köpa den ändå.Verkar finnas med 1/4 , 3/8 och 1/2'' och blocknycklar för 1500.
![]()
Hylsnyckelsats, 152 delar
Vår mest prisvärda hylsnyckelsats! En riktig klassiker med genomtänkt innehåll, hög kvalitet och överkomligt pris, som i årtionden gett hemmafixare och ho...www.biltema.se
Ser ut att finnas bits men man får dubbelkolla. Jag föredrar 1/4 bits och dessa ser lösa ut men det kanske man leva med
Jag har typ allt det där och blir sugen på att köpa den ändå.
Jag hade skippat hylssatsen. Det finns hylsverktyg som man drar med en skiftnyckel, och det har ni ju redan.
Min prioritet till en entusiastisk ungdom hade varit verktyg man använder ofta och sånt som behövs för att justera cykeln.
1. Golvpump och slanglagning
2. Insexnycklar 1-8 inkl 2,5 mm. T-handtag är trevligare än de L-formade.
3. Gaffelpump
4. Nyckel till pedaler ifall det ska skiftas ibland
5. Mekställ ifall ni har plats.
Saker som kassetverktyg etc kan man vänta med tills det är dags för byte. Sker ju inte med någon regelbundenhet.
Vad använder ni hylsnyckelsatsen till som gör den så nödvändig?
jag måste missa någonting. Har byggt ihop så många cyklar genom åren och aldrig behövt en gigantisk hylsnyckelsats
Park Tools cykelbok finns ju även på papper för den som inte står ut med amerikansk mundiarré på nätet och vill ta allt steg för steg.
Bikeshop
bikeshop.se
Håller med. Enda nycklar jag behöver är till trampor och bromsar, om det är 15 resp 10 mm, minns inte riktigt. "Vevlager", styrrör och några saker till har förvisso skruvar, men i dimensioner och tunnhet andra än de hylsnycklar erbjuder.Vad använder ni hylsnyckelsatsen till som gör den så nödvändig?
jag måste missa någonting. Har byggt ihop så många cyklar genom åren och aldrig behövt en gigantisk hylsnyckelsats