Grymt allsidig ram corsair Dominion

Slobby

Aktiv medlem
Gillar tänket bakom denna hoj!
http://www.sicklines.com/2010/10/06/2010-interbike-2011-corsair-dominion-ambush-and-toro/
Justerbar så att den borde funka för allt bara man har lite delar liggande! Hur som helst billigare än två hojar, och roligare än en halv mesyr.

sen så gör ju det inget att den är snygg oxå :)

2011_corsair_bike1s.jpg ht=424

//Patrik

Nej, vi behöver ju fler cyklar inte färre! ;)

Ser lovande ut!

Perfekt linkage att knäcka nötter med! =)

2011_corsair_bike8s.jpg

Bra idé om man har lite gafflar och dämpare liggandes. Men att köpa flera high end gafflar och dämpare blir ju lika dyrt som att köpa två hojar direkt, och då slipper du meka om mellan olika åkdagar. Så jag är lite skeptisk till hur mycket man skulle använda det i praktiken.

Känns mer som ett smart sätt för Corsair att kunna sälja en ram till många användningsområden och därmed kapa sina produktionskostnader. Och det är ju bra, om det innebär lägre pris!

Den vann väl just Rampage den där hojen, om jag inte är felunderättad? Borde vara en bra marknadsföringsboost det. :)

Grymt en cykel som jag gillar, den har allt utom helt sadelrör(om man ska va petig)!

Låg standover är underbart! Korta kedjestag är underbart! 1,5" styrrör är bra! Rejäl reach får man väl hoppas på i den långa strleken ...
Äntligen ett vettigt sp-alt till sxt!!

Tillbaka
Topp