GT Zaskar Comp

Zwooshy

Ny medlem
GT Zaskar Comp
Hej,

Ny på happymtb sedan några sekunder...
Tänkte återuppta mtb-cyklingen sedan ett uppehåll på en sådär kanske 12-13 år. Körde på den tiden GT Avalanche och mot slutet GT Corrado (tror jag den hette). Det jag minns var att man ville ha XT växlar. Skivbromsar fanns inte på den tiden. Det fanns säkert men inte i samma utsträckning som idag.

Vill som sagt ut i skogen igen för att hålla kroppen i form och behöver er åsikt om GT Zaskar Comp. Hittade den hos Cykellagret för 9 899 kr. Är det en prisvärd cykel? Har den de delar man vill ha eller saknar den något? Användningsområde blir förhoppningsvis minst 3 turer i veckan på roliga små grusvägar och in i skogen.

GT Zaskar Comp
Välkommen till Happy. Har du nån länk eller spec på den cykeln. Svårt att uttala sig utan att veta.

Man får vad man betalar för. I den prisklassen är ofta rådet att beställa från nätet men klart ma kan hitta fina prylar på andra ställen också.

GT Zaskar Comp
Komponenterna fungerar alldeles utmärkt om man nu inte vill värsta prylarna direkt men då blir priset högre, de vet vi alla. Ska du verkligen satsa, cykla mycket i skog och mark så tycker jag att du ska satsa på en bike med komponenter på =)

Jag köpte en Avalanche 2.0, en 2011 och den funkar alldeles utmärkt. Har i och för sig plockat bort växlarna då jag vill ha en singlespeed. Enda grej jag är missnöjd med är min gaffel.

Förresten, välkommen till Happy =)

//Panos

GT Zaskar Comp
Jag gillar GT och har själv en Zaskar Carbon :-) Dom är ganska dyra i förhållande till klassen på komponenterna och man får genomgående bättre komponenter och prisvärdare cyklar om man beställer från tyska nätbutiker. Många här på forumet köper därifrån och verkar väldigt nöjda. Om geometrin på GT känns bra kan du överväga att beställa en cykel med liknande mått.
Ex:
http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=2539
om du beställer idag är denna cykeln på rea :-)
http://www.bike-discount.de/shop/a58232/zr-team-7-0.html

Tillbaka
Topp