Guidade turer på Mallis

Tattaren

Medlem
Guidade turer på Mallis
Jag skall till Mallis med familjen i slutet av Maj. Det verkar som om jag kan få möjlighet att cykla en halvdag. Tacksam för tips till arrangör av guidade turer, MTB eller landsväg. Tänkte få ut max av en halvdag.

EDIT: Vi skall på i Alcudia.

Senast ändrad:
Guidade turer på Mallis
Bara och dra raka vägen till Sa Calobra.

2013-04-2820-11-43.png

Guidade turer på Mallis
Hmm, ser ju fint ut. Har ingen GPS, har inte tid att leta vägar. Har jag tur får jag typ 3 timmar. Sen är väl någon obevakad onge på väg att drukna;) Tänker att jag måste haka på någon så det blir effektivt.

Guidade turer på Mallis
Vad vill du göra köra backar platten sevärdigheter stora raka vägar små slingriga ?
Nu pratar jag LVG

Du kan även kolla in Mallorca tråfen för lite info

Senast ändrad:
Guidade turer på Mallis
ok, får försöka förhandla någon timme till. Bjuda med dig! Inget roligt att hänga med oss. CCharter, tjötande ongar, Lollo & Bernie...

Guidade turer på Mallis
Om du har 3h på dig skulle jag satsa på Alcudia- Cap Fermentor t.o.r. Ca 65 km. Körde denna för ett par veckor sedan. Lagom kuperat. Fin miljö. Det är den udden som ligger längst upp till höger på kartan ovan.

Guidade turer på Mallis
Bägge lvg turerna ovan är bra. Det beror lite på hur snabb du är vilken du ska välja i så fall. Sa Calobra turen är det fin asfalt hela vägen och i mitt tycke en av världens finaste backar och omgivningar, räkna med ca 1 timme från fiket vid akvedukten ToR för själva stigningen upp och ner. ut till fyren är det nyasfalterat halva vägen och halva vägen väldigt dålig asfalt, den hinner du i alla fall utan problem. Bägge är väldigt fina turer och värda att cykla.

Guidade turer på Mallis
Njae, men väldigt lätt att hitta. Cap Fermentor är ju samma väg fram och tillbaka från Porto Pollensa så det går inte att köra fel. Från Pollensa till Calobra är det bara att följa vägen och så småningom så står det Lluc och sen Sa calobra på skyltarna. Svårt att köra fel. Blir du osäker så fråga vem som helst, typ var 3:e cyklist är Svensk och hittar :-)

Guidade turer på Mallis
Ridley skrev:
-------------------------------------------------------
> Njae, men väldigt lätt att hitta. Cap Fermentor
> är ju samma väg fram och tillbaka från Porto
> Pollensa så det går inte att köra fel. Från
> Pollensa till Calobra är det bara att följa
> vägen och så småningom så står det Lluc och
> sen Sa calobra på skyltarna. Svårt att köra
> fel. Blir du osäker så fråga vem som helst, typ
> var 3:e cyklist är Svensk och hittar :-)

Schysst tack.

Fick svar från Bike and Kite:
"So we would go somewhere around Alcudia, first a bit along the coastline,
its a rocky-sand trail.
Then we could ride up the puig st. marti (250 altimeters) to get a nice
view. Ride down and through the forest on a short singletrail.
Or we ride to the bay Coll Baix on the penninsula of Alcudia. Lovely tour
throught forest and a wider path. There is a possibility to continue in a
more demanding trail."

Nu är det väl bara att sova på saken.

Tillbaka
Topp